zondag 27 augustus 2017

Fiets 4 daagse Nijmegen

Afgelopen week van donderdag t/m zondag heb ik meegedaan aan de Fietsvierdaagse in Nijmegen. Een foto impressie met verslag.

Dag 1


Vandaag is het een middagrit. We zijn ruim op tijd bij de kazerne in Nijmegen waar elke dag de start is. De groep is groot maar de meesten willen de korte route rijden. Van de NIJL zijn Peter, Ed, Koen en ik aanwezig en Peter wil wel graag de lange route samen met Koen en mij rijden. Dus in Berg en Dal splitsen we op. Er zijn niet zo heel bijzondere stopmomenten en aangezien de lange route vandaag maar 45 km is, rijden we lekker door. Het is een mooie route door Duitsland en als we weer op de korte route zijn komen we Ed en zijn groepje weer tegen in Malden. In Nijmegen doen we nog een stop met zn allen. Koen besluit daar om door te crossen naar de finish. Het is weer een mooie dag geweest. 

Ed met zijn maatje die vorig jaar ook mee was met de fietsvierdaagse
Scanpost in Duitsland de eerste dag

Koen

vlnr Ed, Klaas, Ewaldine, Wies, Gerrit en Peter

Dag 2


Vandaag gaat de lange route richting het dorp waar mijn ouders wonen. Dus ik heb hen gevraagd of ze het leuk vinden om even langs de route te komen kijken als ik voorbij kom fietsen. Het eerste stuk tot aan de splitsing van de lange en korte route rij ik samen met de groep van Ed. Daarna rij ik alleen door. Het heerlijk in mn eentje randonneren is begonnen. Gewoon eens kijken wat de dag te bieden heeft. Bij Doornenburg rij ik richting Fort Pannerden om daar naar een filmpje over het fort te kijken en daarna vanaf het Fort de omgeving te fotograferen. Ook hou ik nog een praatje met wat mensen die geinteresseerd zijn in mijn fiets. Daarna rij ik door naar de Pont richting Pannerden. Als ik van de Pont af rijd besluit ik om te kijken of ik de snelste fietser bij kan houden en dan zo af te zakken tot ik een fietser heb waar ik lekker mee kan rijden. De snelste fietser is een man in een roze shirtje en uiteindelijk lukt het me redelijk om hem bij te houden. Al heeft hij wel voordeel als tweewieler met een hoop obstakels op de weg. In Tolkamer staan dan mijn ouders bij de superstop om even naar mij te zwaaien, want de fietser in het roze shirtje wil graag doorrijden en ik vind het een leuk tempo. De fietser in het roze shirtje blijkt Nico te heten en we besluiten om in Emmerich samen een terrasje te doen. Tegen de tijd dat we weer door willen fietsen ziet Nico ineens Naomi op de kade staan, waar hij gisteren mee gefietst heeft. Dus de groep groeit uit tot 3 fietsers. Naomi vind het leuk om filmpjes te maken en zo komen we op dag 2 op de film. Het samenrijden gaat prima en we zijn zo weer terug in Nijmegen. We spreken af om de volgende dag samen te starten.


Wies en Gerrit fietsen voor mij

En Ewaldine en Klaas fietsen achter me

De trap bij Fort Pannerden

uitzicht op mijn eigen fiets vanaf de uitkijkpost




Degene die ons welkom heette bij de oprit van Fort Pannerden
Op de pont die ik heel vaak neem richting mijn ouders


Naomi in Emmerich

Een zapplin in de verte

Of the road

Nico en Naomi op het punt waar we gefilmt werden


Dag 3


Vandaag rijdt ook Koen weer mee op de lange route. En de groep van Ed gaat ditmaal ook de lange route rijden. Erg leuk dat Ed hen ook kan motiveren hiervoor. Aangezien mijn groep wat later aanwezig is start de groep van Ed wat eerder. Als we vertrekken zijn we met 2 strada's (Koen en ik), 1 tourfiets (Nico) en 1 racefiets (Naomi). De vaart zit er lekker in en als we bij Grave de brug over worden gestuurd en we zien dat de route eigenlijk alleen langs een superstop aan de overkant gaat en dan weer terugkomt besluiten we om terug te rijden en verder te gaan. Een pauze hebben we nu nog niet nodig. Bij Hernen komen we een terrasje tegen wat open is en daar eten en drinken we wat. Ik doe een klein beetje vet op de ketting van Naomi, die is nieuw met het racefietsen, maar ze fietst erg goed voor een "beginner". Dus met wat training gaat dat wel wat worden.  Nadat we weer wat zijn bijgekomen rijden we door naar Druten waar we een scanpost hebben. Daar krijgen we ook een hele grote appel uitgedeeld. Ik eet hem direct op en de rest eet hem op bij de volgende stop op de dijk bij een bankje. Waar Noami ook gelijk een filmpje maakt voor haar facebook. In Beuningen gaat bij Naomi ineens het gas erop. Ik en Koen rijden op dat moment al stuk achteraan. Het blijkt dat het hoge nood is. En gelukkig vind Naomi snel een toilet. Als we beuningen weer verlaten word ik bij het oprijden van de dijk gefotografeerd. Wel leuk. Ook terwijl mijn kaart gescand wordt. Dit kan je zien op beuningen.nieuws.nl . Naomi gaat vanmiddag nog abseilen van de honigtoren. Dus na de scanpost rijden we in een keer door naar de finish, zodat we daar nog even op het terras wat kunnen drinken voordat Naomi ervandoor moet. Ed komt netjes 2 uurtjes later binnen met zijn hele groep. Dus hij heeft ze nog aardig bij elkaar weten te houden.


Terrasje pakken met Nico, Naomi en Koen
Appelpauze op de dijk

actiefoto van Naomi
actiefoto van Nico

Finish foto


Dag 4


Deze ochtend besluit ik, omdat ik toch een stuk eerder bij de start ben dan de rest, om een stukje met de groep van Ed mee te rijden. En dan bij een van de volgende stops te wachten op de rest van mijn groep. Bij mook slaat de korte route al af richting het pontje van Cuijk. Ik rij mee tot aan het pontje om vervolgens weer dezelfde weg terug te rijden naar de lange route. Bij de superstop in Plasmolen wacht ik op de anderen om daar te verzamelen. Al snel zijn Johan en Koen er en Naomi rijdt samen met Niels. Zij besluiten om alvast door te rijden terwijl wij nog op Nico wachten, die net uit Malden is vertrokken. Als ook Nico er is, kunnen we vertrekken. In Haps nemen we een ijsje op aanraden van Koen. En inderdaad is het super lekker ijs. Als Nico in Beers een beetje extra lucht in de banden wil zijn Johan en Koen vertrokken, maar komen we Naomi en Niels weer tegen. we rijden samenop tot na Cuijk. Maar als we bij de kazematten van Cuijk een pauzetje nemen rijden Naomi en Niels weer verder. Nico zijn zussen met aanhang zijn daar een superstop aan het houden, dus wel zo gezellig om daar even te zijn. Na een kwartiertje zitten we weer op de route en zijn we onderweg naar Overasselt. Op de dijk staat er een vlag in de kleur van de fietsvierdaagse maar het blijkt geen scanpost te zijn. Maar omdat ik zo oplettend rondkijk zie ik wel ineens Naomi en Niels op het terras zitten! Dus ik stop om uit te stappen en we gaan er lekker even bij zitten. Na de stop rijden we in een keer nonstop door naar de finish. De medaille is binnen en het zit er weer op voor dit jaar. Bedankt allemaal voor de leuke dagen!


actiefoto's groepje van Ed





Sanne en Ed


Klaas

Ewaldine




Gerrit en Klaas

Pontje bij Cuijk

Wachten op Nico

Ijsje happen in Haps
De jongelui


uitzicht vanaf het terrasje
onverhard en spoorbreedte 30 cm is erg in vandaag

PS. Met dank aan Naomi voor het mogen publiceren van een paar van haar foto's.

4 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ja, ik moest er wel ff voor blijven zitten. De fotograaf was heel blij dat ie me 20x kon fotogaferen hahaha.

      Verwijderen
  2. Net ff een deel van je blog gelezen, deel van de fietsvierdaagse met iets meer interesse natuurlijk.
    Binnenkort de rest ff door lezen
    Groetjes Klaas

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Klaas,

      Leuk dat je mijn blog ook hebt ontdekt. Veel leesplezier. En lees vooral wat je leuk vindt! Ik maak heel wat tochtjes en ben weer fanatiek aan het bloggen, dus als het je te veel wordt, sla gerust wat over ;-). Mocht je later meer zin hebben, kan je het altijd nog nalezen :-).

      Groetjes,

      Roef

      Verwijderen