maandag 18 september 2017

Lastminute boeking voor de molentocht

Toen ik gisteravond thuis kwam van de Familie Veerman Reunie, kriebelde het toch nog om de volgende ochtend om 5 uur de wekker te zetten om samen met de Grenslandrijders een rondje te rijden vanuit Roermond. Dus gelijk aangemeld via whatsapp en email.

Al was 5 uur wel heel vroeg kwam ik de volgende ochtend achter. Maar goed, ik keek op buienradar of ik enig excuus had om niet te gaan, en dat was er niet in de vorm van buien. En aangezien ik toen toch al wakker genoeg was, maar begonnen met me voorbereiden op de tocht.

Iets na 6en zat ik in de fiets en kon ik vertrekken naar Roermond. Toen de zon op kwam werd het erg koud. Daar had ik niet echt rekening mee gehouden nog.

wat plaatjes van de heenreis






Ondanks de mist kwam ik uiteindelijk op tijd maar met ijskoude voeten aan in Roermond. Gelukkig kon ik daar starten met een kop thee en even bijkomen van de kou. Gelijk maar wat dikkere sokken die ik nog bij me had aangetrokken.

De opkomst was gering met 4 rijders, maar wel erg gezellig. Aanwezig waren Chris (die het organiseerde), Marcel (ook ergens uit Limburg), Rolf (uit Duitsland) en ik.

Volgens mij rijden er alleen heel snelle mensen in groene velomobielen

Het is net Kanjer en Knol, als ik achter Rolf reed deed me dat in ieder geval wel aan Knol terugdenken
Klaar voor de start

De vermelde naam van de tocht op de website was "Molentocht". Na 25 km op het terras toch even nagevraagd waarom  de tocht zo heette. Chris deelde mij mee dat de molens nog zouden komen. En dat hij het misschien beter kappellentocht had kunnen noemen.


onze voorrijder en routeleider Chris
en nog een keer, en welke kleur blauw is dat nou???
de bezem velomobiel Marcel

En mijn mede tussenrijder Rolf

Inmiddels was de zon ook uitbundig aan het schijnen en werd het een heel mooie rit. Ik was echt blij dat ik gegaan was, zonde om de hele week in de regen te rijden en dan met dit mooie weer thuis te blijven.

Een paar zonnige plaatjes :-D




Na een paar molens en een mooi stukje België kwamen we Thorn binnengereden over de kinderkopjes. We hadden redelijk wat bekijks en bij de IJssalon hadden we een ijs/vlaai pauze. Ik nam ijs de rest nam vlaai.

De eerste zichtbare molen langs de route!
En nog eentje

Ook onderdeel van de molenroute, Molenbeerse

Keurig geparkeerd

Na de pauze merkte ik dat de rest een soort Limburgse Vlaai boost had gekregen. In ieder geval Chris wel, want die kon ik niet meer echt bijhouden hahaha. Of rook hij gewoon de stal, dat kan natuurlijk ook.

Chris heeft er zin in

Heerlijk om weer is in Limburg te rijden

Terug in Roermond kreeg ik bij Chris nog wat te drinken voor ik weer vertrok richting Nijmegen, nog even getankt bij de Albert Heijn en ik kon er weer tegenaan.

De eerste bui was gelijk de heftigste 10 km buiten Roermond

Zie in de verte de regen vallen....
Ik ben nog net niet in America geweest maar het scheelde weinig
Ook de zonsondergang maakte ik mee in de fiets

Uiteindelijk was ik rond half 10 thuis. Na nog een paar kleine heftige buitjes te zijn getrotseerd. Moe maar voldaan kan ik wel zeggen.

Bedankt voor de gezelligheid en de leuke tocht! En tot de volgende keer.

2 opmerkingen: