maandag 20 november 2017

Haaaaaaaaatsjoe

Haaaaaaaaatsjoe


Zo begon ik maandag 2 weken geleden aan mijn griepje. Ik had het nog helemaal niet door en dacht dat ik gewoon een beetje verkouden werd. Maar dinsdag voelde ik mij echt niet fit en heb ik al mijn afspraken afgezegd tot ik weer beter zou zijn.


"Even" uitzieken


Ik dacht dus dat ik binnen een paar dagen wel weer wat beter was, maar dat viel wat tegen, ondanks dat ik ongeveer de hele dag sliep en heel veel at viel ik toch af. En dat betekent toch wel dat er wat aan de hand is.

Weer beginnen met fietsen


Een week later begon ik me pas echt een beetje beter te voelen en afgelopen donderdag durfde ik voor het eerst weer boodschappen te gaan doen met de fiets. En dat waren niet eens mijn eigen boodschappen, maar voor mijn vrijwilligerswerk.

Boodschappen doen voor m'n oudere


Ik doe elke week namelijk boodschappen voor een mevrouw van 91 jaar oud. Heel leuk en dankbaar werk, maar ook heel sociaal werk. Ik heb echt een klik met haar en dat is wederzijds, dus ik vertel over mijn avonturen met de fiets en zij vertelt mij stukjes geschiedenis en wat haar verder bezighoudt in het dagelijksleven.

Nog even rustig aan 


Die donderdag had ik ook graag willen kijken hoe het fietsen verder ging, maar ik durfde het toch nog niet aan om een grotere inspanning te leveren. En verder kwam er weinig van de grond. Voor mij is het lastig om te schakelen en iets anders te gaan doen dan ik gepland had. Terwijl ik soms best heel veel dingen op een dag kan doen als het wel lekker loopt.

De eerste echte fietsritten


Ook vrijdag heb ik nog rustig aan gedaan met lichamelijke inspanning en pas zaterdag (bijna 2 weken na de laatste keer gefietst te hebben) ben ik voor het eerst een langer stuk gaan fietsen.

Zondag heb ik zelfs in mijn Strava groep vrienden van Kanjer de langste afstand van de week gefietst. Dat lag niet aan dat die afstand zo lang was, maar de rest in de groep had NOG kortere ritten gefietst. En dat komt niet vaak voor. Deze week hoop ik dus weer wat meer te kunnen gaan fietsen.

Als ik zin en tijd heb blog ik binnenkort wat meer in detail over afgelopen weekend.

5 opmerkingen:

  1. Voor iedere dag met koorts, staat een dag rust. Dus 4 dagen koorts is 8 dagen rusten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was vroeger best goed in wiskunde, maar deze bijzondere rekenkunst gaat mij boven de pet!

      Verwijderen
    2. Gelukkig heb ik niet zo lang koorts gehad, denk maar 1 of 2 dagen, maar ik heb langer moeten rusten om me weer zo goed te voelen dat ik nergens meer last van had. Ik had vooral ook problemen met m'n keel en stem. Zal ook iets met de baard in de keel te maken hebben denk ik. Ed heeft veel langer last gehad van de griep omdat ie eigenwijs als ie is gewoon ging werken ;-).

      Verwijderen
  2. Beterschap Roef!
    Als ik mijn rondje zaterdag niet ingekort had, was ik boven je geeindigd. Ik was "verstandig", de fysio adviseerde om niet langer dan 2 uur te sporten. Eigenlijk wilde hij dat ik 3 weken niet zou sporten, maar ligfietsen kreeg wel goedkeuring zolang mijn rug maar niet extra ging protesteren. Alleen in- en uitstappen gaat verre van soepel, verder fiets ik heerlijk zonder enige pijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ow dat klinkt goed, dus dan kan je ook een keer op zondag mee met de NIJL voor een korter rondje. Die zit namelijk in het vat, was gevraagd door Koen.

      Verwijderen