zondag 3 december 2017

Een droge LOL rit met een natte heen en terugreis

Zal ik gaan of...


Vanochtend zat ik hevig te twijfelen, moet ik wel gaan? Maar ondanks dat het tijdens mijn vertrek ijzelde toch maar in de fiets gestapt om half 7 voor een ritje naar Zutphen. (strava)

RijnWaalpad

Boterhamzakjes


Uiteraard had ik me weer goed aangekleed alleen was ik mijn boterhamzakjes voor over mijn tenen vergeten. En uiteraard kampte ik na een aantal kilometer weer met koude voeten. Dus snel een paar boterhammen gegeten zodat ik een zakje had en toen ik in Zutphen kwam had ik inmiddels mijn tweede boterhamzakje ook leeg. Na de thee in Zutphen waren de voeten weer op temperatuur en dat bleef ook zo met de zakjes erom.

Al in de buurt van Zutphen maar nog steeds vies nat weer

Arjen komt toch wel?


In Zutphen stond al een hele delegatie aan velomobielen. Het was ook echt velomobiel weer, want toen ik aankwam was het nog steeds niet helemaal droog.  Ik maakte me nog even zorgen over het weer, Arjen komt toch wel hè? Maar gelukkig kwam hij al snel aanrijden, dus het zou in ieder geval droog blijven. Want een LOL tocht met Arjen schijnt altijd droog te verlopen. 

De bikkel delegatie


Ondanks het slechte weer dat kwamen er toch ook 3 open liggers uit Deventer eo. Onder anderen ook leuk dat René er was. Die had ik voor het laatst gezien met het herfsttreffen. Daar was hij ook al 1 van de weinigen met een open ligger. Ook Aart en Bas waren op de openligger aanwezig. Ik moet eerlijk zeggen, ik zou het momenteel niet zien zitten om met deze wind en waterkou op een open fiets te rijden. Dus petje af voor deze mannen.

Eerste stukje door Zutphen

Andersom


Omdat Casper de batterijen van zijn gehoorapparaat op had reden we via zijn huis richting de route. En daardoor werd deze ook andersom gereden. Wat met mijn huidige navigatie lastig is, omdat hij het kruimelspoor opeet tot waar je gebleven bent. Dus dan kan je dus niet meer zien waar het spoor precies vandaan kwam. Als je dan tegen de richting in rijdt gaat dat dus niet werken. 

Het is gezellig, ik rij redelijk voorin een stukje samen op met Aart en later met René. Die schijnt het helemaal niet koud te hebben. Nou, dan moet ie zeker geen velomobiel gaan uitproberen hahaha, dat is pas warm. 

Als we op een punt komen waar ik op de weg blijf rijden en de rest het fietspad kiest kan ik de groep mooi inhalen en een paar foto's maken.

Edwin rijdt voor mij uit
Casper voorop met LOL stoet erachter







Een rondje van Tonnie


Na een heerlijke rit strijken we neer in Doesburg. Tonnie trakteert zoals aangekondigd (lees in de onderstaande reacties van dit bericht). Uiteraard gaan de gesprekken weer over vanalles en banden. Of hebben we die nu net weer overgeslagen? Ow nee, dat was ook zo, we hadden ook nog een lekke band. Als ik het goed vernomen had was Arjen de gelukkige. Met een versleten greenguard. Maar dit was snel gefixt.


Parkeren bij de Waag
Een gezellige boel
Even uitzwaaien, tot de eindejaarsrit!


Vervolg richting Zevenaar


Als we uit Doesburg vertrekken verlaat ik de groep om richting Nijmegen terug te fietsen. Misschien had ik Arjen beter gevraagd om mee te gaan, want niet veel later begint het te regenen. Als ik in Zevenaar ben rij ik even bij een paar vrienden langs en die zijn thuis. Dus even bijgekletst bij Wim en Loes. Erg leuk!

Dinner is ready


Om kwart over 4 zit ik pas weer in de fiets. En onderweg naar Nijmegen krijg ik nog een paar buien over me heen. Maar als ik in Nijmegen aankom is mijn eten zo klaar. Ed zou vandaag namelijk de frituur aanzetten. Dus lekkere friet met veganistische kroketten!

En weer terug in het donker over het snelfietspad


Geen opmerkingen:

Een reactie posten