donderdag 30 juli 2020

Fietsvakantie met Mark en Marco deel 2 Nijmegen

Dinsdag 14 juli 2020 Rondje Veluwe en Achterhoek

De wekker gaat echt veel te vroeg naar mijn idee. Ik voel me niet uitgeslapen. Volgens mijn horloge heb ik ook maar 5,5 uur geslapen. Dat is dus net te weinig voor mijn gevoel. Vandaag gaan we een rondje over de Veluwe en door de Achterhoek maken. Waarbij verschillende stops gepland staan. Rond kwart over 7 rijden we weg uit Nijmegen. Het begint gelijk al met een miezer regentje wat zo ongeveer de hele dag aanhoudt. We rijden het eerste deel via het snelfietspad naar Arnhem. En daarna langs de IJssel naar Velp. Daar beginnen we met de Emmapyramide. Dit is een redelijk pittige klim die ieder op zijn eigen tempo doet. Marco gaat voorop. Daarna volg ik. In verband met mijn voet doe ik heel rustig aan. En als laatste volgt Mark die ook rustig aan moet doen voor zijn gezondheid.

Aan het klimmen op de Emmapyramide

We komen allemaal goed boven en dan volgt de beloning. Een super snelle afdaling. Maar met aan het eind een korte klim (als je hard genoeg afdaalt hoef je maar een klein stukje echt te klimmen). Bovenaan wacht ik op Marco en Mark. Als we compleet zijn rijden we rustig door naar onze volgende klim. Vanaf de Koningsweg naar de brandtoren. Ik laat Marco voorop gaan als we bij het steile deel van de klim komen.

Bij de Brandtoren

Na de foto bij de brandtoren mogen we weer afdalen.  En met nog een tussen klimmetje komen we bovenaan de afdaling van de schaapsallee. Waar ik de 75 aantik. Ik zie Marco en Mark niet meer in mijn spiegel. Die zie ik beneden wel weer terug. Het laatste stuk rij ik rustiger en na een halve minuut staan Mark en Marco er ook alweer. Rond 10 uur komen we aan in Dieren bij huize mooi geel. Anja heeft gezorgd voor wat lekkers en er is thee en koffie. Na een tweede bakje gaan we weer in de fiets. We moeten nog een stukje.

Het weer is niet geweldig vandaag, veel miezer en regen

Net voor de brug bij Doesburg krijgt Marco een lekke band. Gelukkig regent net even niet. Maar er is wel een boer het land aan het bemesten. Dus echt fris ruikt het niet.

Met dit weer maak ik niet zo veel foto's, maar hier dacht ik er wel een keer aan

We rijden via Doesburg over de dijk naar Steenderen. Als we de dijk af willen blijkt de weg afgezet te zijn en moeten we dus nog een heel stuk verder over de dijk omrijden om uiteindelijk wel naar Steenderen te gaan. Vanuit daar voert de route ons naar Vorden en via de Lochemseweg rijden we Lochem binnen. Dit is het verste punt van de route. En hier begint het ook harder te regenen. Ik ontdek dat ik mijn helm kan combineren met mijn skibril. Dit is handig, want ik heb het met de muts die ik er normaal bij gebruik veel te warm. Als we op de terugweg door Barchem rijden, is daar helaas de bakker gesloten. Maar in Ruurlo hebben we meer geluk. Deze bakker heeft broodjes en je kunt er ook thee en koffie krijgen. Er is een sta tafel met uitzicht op onze velomobielen.

Uitzicht op de fietsen
Thee met een broodje
De volgende etappe gaat naar Lobith en een uurtje later dan gepland rijden we bij mijn ouders de oprit op. De fietsen kunnen mooi in de werkplaats geparkeerd worden. En binnen krijgen we brood met eieren te eten. Nadat we ook de tuin en de kippen bezichtigd hebben gaan we weer op pad. Het blijft gestaag regenen en onze volgende pauze is maar 12 km verderop in Zevenaar bij Kjeld. Met dit weer is het ook wel lekker om korte etappes te hebben en dit is toch een beetje mijn vaste pauze adres geworden inmiddels. Het laatste deel gaat weer terug over de snelfietsroute. En als we iets na zeven terug zijn, mag ik ook nog eten koken. Uiteindelijk zitten we rond 8 uur aan tafel. Daarna ga ik mijn blog nog afmaken en posten. Mark en Marco nemen de afwas voor hun rekening. Uiteindelijk lig ik pas om half 11 op bed. Dat is in ieder geval wel iets eerder dan de vorige avond.

Woensdag 15 juli 2020 Rondje Biesbosch

Ik voel me een stuk beter uitgeslapen dan gisterochtend en heb ook echt zin in de dag. Vandaag is het mooi weer! En we gaan ook een echt snel rondje rijden. Namelijk een rondje Biesbosch. Ik heb zelfs een mooi stukje tegels rijden uitgezet. We gaan zien hoe dat uitpakt. We staan rond half 6 op, Marco maakt de pap. Ik smeer mijn boterhammen voor onderweg. Alles begint al aardig routine te worden. We zijn zelfs een keer bijna op tijd vertrokken! Nou ja, we hebben vakantie. Maar we proberen om 7 uur  te fietsen. Wat dus nog geen enkele dag echt gelukt is. Zoefje rijdt vandaag echt heerlijk. Tot aan de sluis bij Rossum rijden we ononderbroken door.

Nou ja, niet helemaal want hier moeten we noodgedwongen even wachten

Daar hebben we een plaspauze. Daarna rijden we het hele stuk naar de Biesbosch weer door. Om 10 voor elf rijden we de Biesbosch binnen na 90 km fietsen.

Mijn fiets is nog nat van gisteren, maar even een sfeer impressie van het mooie weer en de omgeving

In de Biesbosch begin ik wat rustiger te rijden. Hiervoor zijn we immers hierheen gereden. Dus dan moeten we ook zo lang mogelijk genieten van de Biesbosch. Nou dat doen we ook door een doodlopende weg van 9 km in te rijden. Puur om een paar vakjes te vullen. Ach ja, ieder zijn hobby. Maar het is echt wonderschoon wel. Aan het eind van deze weg is een pontje. Maar wij hebben daar onze 2e pitstop.

Schaapjes in de Biesbosch

Echt super mooi hier

Het einde van de weg

Als we allemaal weer wat krachtvoer hebben gegeten van de sanitaire voorziening gebruik hebben gemaakt gaan we op weg naar onze lunchpauze. We rijden de 9 km lange weg weer terug. En daarna gaan we nog een rondje door de Biesbosch cruisen. Als we uiteindelijk in Werkendam terug zijn hebben we wel trek. En het restaurantje dat ik heb uitgezocht, heeft precies nog een plekje voor ons.

In de buurt van het Biesbosch museum
Parkeren bij onze lunchpauze
Op het terrasje

We zijn wat voor op schema, want ik heb Ed gevraagd of hij wil eten koken als we later thuis zijn. Aangezien we gisteren zo laat thuis waren. Maar het schijnt dat ondanks dat we vandaag 30 km meer moeten fietsen. We veel sneller zijn. Het is echt genieten zo met de zon en het rijden over de dijken. We komen nog een wegopbreking tegen waar we doorheen slalommen. En ook komen we af en toe wat fietsers tegen. Bij Zaltbommel in de buurt pakken we nog een extra tegel. En als we bij Rossum zijn nemen we nog een appeltaartje. Maar zelfs met al deze extra stops en omwegen zijn we uiteindelijk rond 10 voor  zes uur  thuis. Conclusie. Dit is een heel snel rondje met mooi weer. Omdat we toch vroeg thuis zijn, kook ik zelf. En daarna ben ik even leeg. Ik heb het ook koud zelfs. Terwijl het heel warm is. Hopelijk is dat na een goede nachtrust weer op orde. Het kan zijn dat mijn hormonen op zijn, dus vanavond neem ik daar een dosering van. Als ik onderweg naar Groningen of op de terugweg daarvan zonder zit is het erger dan dat ik nu iets te veel heb. Aangezien ik veel fiets, verbruik ik dat wel weer.

Nog een paar foto's van de terugweg

Donderdag 16 juli 2020 Peel Maas en bakkertjes

Vanochtend heb ik het nog steeds super koud. En ik voel me echt niet goed. Beneden overleggen we wat verstandig is. Mark en Marco hebben veel zin om mijn brevetroute te rijden . Ik besluit om mee te gaan. Als het niet goed gaat kan ik altijd nog eerder omkeren. Ik ben niet zo geweldig snel vandaag. En we vertrekken daardoor ook iets later dan de planning was rond half 8. Maar ondanks dat het bewolkt is en er van tijd tot tijd neerslag valt. Rijd ik toch best lekker. Al weet ik van deze route dat het eerste deel veel lichter is dan het tweede deel. Al is ook het eerste deel grotendeels "werk" asfalt. Oftewel. Het remt gewoon af. En zeker met deze weersomstandigheden. Nat en klam weer.

Vandaag niet echt fotogeniek weer, maar Mark is helemaal blij dat hij nu een foto van mij heeft met de skibril op

Bij het eerste bakkertje stoppen we voor een nog warme appelflap. Helaas hebben ze geen koffie. Ik heb mezelf al bijna uitgenodigd bij een andere klant die blijkbaar in de buurt woont en jarig is op de koffie. Maar we besluiten om toch verder te rijden. Het is nog vroeg.

Appelflappen eten onder de luifel

ik sta ook nog net droog

Ergens waar het droog is op een heel mooie asfaltweg langs een water krijgt Mark een lekke band. Hij heeft het euvel snel gevonden, en het blijkt dat de buitenband kapot is en de binnenband niet lek ,we zijn zo weer op pad.

Nog een mooi plaatje onderweg
Als we bij het volgende bakkertje aankomen heeft Mark meer zin in iets hartigs. Dus we gaan op zoek naar een horeca gelegenheid die open is, om te lunchen. Iets na 12 komen we er een tegen. Helaas regent het nu, en Mark heeft geen volledige schuimkap op zijn fiets. Als het harder gaat regenen en hij wilde fiets op het lege terras zetten (onder de overkapping) vind de restaurant eigenaar dat niet goed. Echt vervelend. Maar de ergste regen heeft hij er tenminste wel even onder kunnen staan. Overigens is het eten wel prima hier.

De niet overdekte fietsenstalling

Mijn lunch

Als we weer verder gaan vergeet ik mijn gps aan te zetten. Daar kom ik 5 km later achter. Nou ja, ik ga niet even terug fietsen.  Het gebied is hier wat glooiender dan op de rest van de route. En we kruipen er rustig doorheen. Niemand heeft haast, het is hier ook lekker  rustig. Als we weer door een aantal dorpjes zijn gereden blijft Marco ineens achterop. In Reuver blijkt dat hij een lekke band heeft. Mark en ik kijken uit onze fiets toe hoe Marco zijn band vervangt.

Wat kan ie dat goed he Mark, zegt Roef.

Via een mooie route langs de Maas rijden we Venlo binnen. Verderop, net voorbij Arcen steken we de Maas over met het pontje naar Broekhuizen. De vaart is er bij mij nu echt uit. En Mark voert het tempo even op door voorop te gaan rijden en de brug bij Wanssum op te knallen. Hierdoor word ik weer wat wakker geschud. En het tempo maken gaat weer iets beter. Als we voorbij Gennep rijden twijfel ik nog of we een ijsje in Ottersum doen. Maar ik zit op dat moment lekker in een ritme. En Mark wil ook graag naar huis. Dus we gaan lekker door naar Nijmegen. Bij Milsbeek rijden we nog om de bloemenstraat heen. Wat niet meer hoeft omdat hij weer berijdbaar is. Maar ik sta er te laat bij stil. Bij Mook duik ik een stuk de rijksweg op om bij Molenhoek weer terug naar het water af te buigen. Het laatste stuk is helemaal langs het kanaal terug naar huis. Als we Nijmegen in rijden rem ik wat af en in een rustig tempo leggen we de laatste kilometers over het fietspad langs het kanaal af. Kwart over 6 zijn we terug. Vanavond eten we afhaalpizza. Dus lekker makkelijk. Ik pak ook alvast een beetje in voor morgen als we doorreizen naar Groningen.

Lees ook deel 1 en 3.

dinsdag 28 juli 2020

Langs de rand van Twente

Zaterdag 25 juli 2020

Even wakker worden

Vandaag wordt een lange dag. En daarom heb ik vrijdag ook 's middags een paar uur geslapen en ben ik 's avond om half 10 naar bed gegaan. Maar als vanochtend om half  3 de wekker gaat is het toch nog wel vroeg. Maar ik sta op en maak pap. De meeste dingen heb ik al voorbereid. Als ik om half 4 in de fiets zit voel ik me al wel een stuk wakkerder.

Half 4 is dus echt midden in de nacht heb ik het idee

Mijn verlichting zorgt dat ik lekker door kan rijden ondanks dat het nog donker is
Om deze tijd is er echt niemand op de weg....

Naar de start

De heenreis verloopt vlot en om kwart over 7 sta ik bij het startpunt en zie ik dat Johan uit Bennekom ook is aangekomen met de DF op de auto. Tonnie komt ook al het huis uitgelopen. Ik zet de fiets op de oprit en ga kijken naar hoe Johan zijn fiets van de auto haalt. Als die klus geklaard is ga ik in de achtertuin zitten waar ik thee en krentewegge aan geboden krijg. Niet veel later komen Mark uit de Achterhoek en Johan (uit Twente) er ook bij zitten.

De DF van Johan staat er mooi op

Een heel systeem om hem er in je eentje af te kunnen halen, maar het werkt prima

De eerste etappe

Als iedereen aanwezig is en wat heeft gehad. Vertrekken we rond 8 uur voor de eerste etappe. Ik voel me fit en rij voor de verandering eens niet de hele tijd vooraan. De rit is ook veel socialer omdat we vaak naast elkaar kunnen rijden. Zo kan je makkelijk even bijpraten tijdens het rijden.

Lekker knus over de twentse wegen naast elkaar rijden

Even het gas erop naar de appeltaart

Als we bijna bij de eerste pauze zijn krijgen we een flinke klim te verwerken. Ik rij op dat moment voorop, maar DF Johan komt de hele groep inhalen. Ik speel het spelletje nog even mee, maar wil ook niet alles geven aangezien ik nog niet eens op de helft van mijn 400 km rit ben spaar ik mijn krachten maar, en dat is maar goed ook blijkt later. Bij onze eerste stop neemt iedereen appeltaart en ik drink er thee bij.

vlnr. Johan DF, Tonnie, Mark, Johan QV

Twente is niet plat

Als we verder gaan red ik de eerste bocht om de weg op te komen maar net. Altijd lastig inschatten met Zoefje. Al snel zoeven we weer door het Twentse landschap. Maar nu komen we ook stukjes in Duitsland. Op een gegeven moment gaan we een heel lang stuk valsplat omhoog. Erg gemeen. Ik heb ook op de een of andere manier moeite met het tempo. Maar na een mooie afdaling rij ik toch weer voorop als we bij de volgende pauze aankomen. Ik rij onder een bord door En Johan QV probeert dat ook, maar zijn camera bovenop zijn fiets blijft hangen. Het is in het filmpje van Johan DF terug te zien.

Veel stukjes valsplat, mooie omgeving hier wel

Gemeente Twenterand!

Koeien kwamen we heel veel tegen in de weilanden naast de wegen

Pannekoeken!

We zijn bij een pannekoekenrestaurant en ik neem een pannekoek met kaas als lunch.

hmmmm

Kilometers aftellen is meestal een veeg teken

Na de lunchpauze van ruim een uur voel ik me blijkbaar weer aangesterkt, want ik zoef de volgende heuvel op. Dit route deel gaat meer over alternatieve paadjes. Soms zelfs zandpaden. Erg mooi om te rijden wel. Helaas regent het wel vanaf de pauze gestaag en soms wat harder. Op een gegeven moment besluit ik toch maar even de skibril op te gaan doen. Ik tel de kilometers naar de volgende pauze af en als ik op 20 ben voel ik dat Zoefje in de bocht ineens heel zwaar stuurt.

Leuke smalle paadjes
En zandpaadjes...

Lekke band

Ik weet wat dat betekent en toeter om de voorsten te waarschuwen dat ik pech heb. Nou ja, berekende pech, want een lekke band hoort bij het risico van het veel rijden op lichtlopende banden. Als ik probeer mijn reserveband uit de fiets te halen blijkt dat mijn waterzak zich vastgeklemd heeft. Nadat dit verholpen is kan ik beginnen aan het wisselen van de band. Dat is zo gepiept. En een kwartiertje later rijden we weer vrolijk verder. Nou ja, we rijden wel in de regen.

kleine grensovergang naar Duitsland

Pauze bij Haarmühle met verrassingsbezoekje

Bij de volgende stop staat ineens Miriam op de parkeerplaats met haar Strada! Dat is nog eens een leuke verrassing! Na de pauze rijdt ze nog een stukje mee. Om halverwege weer af te slaan richting huis.

Miriam komt ook even kijken hoe de mannen het doen

De laatste loodjes

Wij rijden nog een stukje door naar Hengevelde, waarbij de achterhoeker en de twentenaren de stal al ruiken. Ik en Johan DF blijven een beetje achter. Ik maak nog een mooie foto als de vaste Mooi Twente rijders Hengevelde in gaan.

Nog een paar kilometer voordat Johan bij zijn auto is, hij lacht nog vrolijk in ieder geval!

Weer terug rond!

De terugweg

En als Mark afslaat naar Neede rijd ik mee die kant op. We rijden over een mooi weggetje de Needse berg over. En daarna rijd ik verder langs de Nweg naar Borculo. Mark slaat hier af naar huis. Doordat we lekker hebben doorgereden lig ik nog op schema om voor 10 uur thuis te zijn. Maar na Zelhem begin ik wat in te zakken in tempo en ik besluit om bij familie in Duiven even een korte stop te maken. Aangezien ik nog niet bij hen ben geweest op dat adres krijg ik ook gelijk een rondleiding. Als ik op het snelfietspad rijdt voelt het alsof alles op is. En ik rij op souplesse de laatste 30 km naar Nijmegen. Uiteindelijk kom ik rond kwart voor 11 aan. Met 386 km op de teller. De dag daarna krijg ik van mijn lichaam een duidelijk signaal dat mijn hormonen op zijn. Dus dat was waarschijnlijk ook de reden dat het laatste stuk niet zo lekker meer ging. Maandag kom ik erachter dat de voorband van Zoefje ook leeg staat, dus dat zou ook een reden kunnen zijn geweest.

dinsdag 14 juli 2020

Fiets vakantie met Mark en Marco deel 1

Zaterdag 11 juli Dag 1: Nijmegen - Alphen aan den Rijn met Mark

Afgelopen zaterdag was het dan zover. Na een weekje rust mocht ik weer gaan fietsen. Ik was echt benieuwd hoe het zou gaan met mijn voet.

Toen ik 's ochtends opstond was het alles behalve veelbelovend. Want ik had eigenlijk de hele week geen last gehad en juist die ochtend deed het weer pijn. Om kwart over 7 stond Mark al voor de deur. Hij was vannacht vanaf Ter Apel naar Nijmegen gereden. Ik was nog bezig met de laatste dingen. Zoals ontbijten, brood smeren voor onderweg. Zodat Mark even kon uitrusten met een kopje thee. Om 9 uur was ik zover en konden we vertrekken.

Mark staat klaar voor vertrek

De eerst kilometers begonnen met mooi weer. Ik merkte wel dat Mark af en toe wat achterbleef. Maar aangezien ik met Kanjer redelijk een steady tempo rijd en niet al te hard ging dat wel goed. Na een uurtje zei Mark bij de eerste plaspauze dat hij wel wat slaperig was. En dat hij wel graag op de helft koffie wilde drinken ergens. Na Rossum begon ik alweer een plaspauze nodig te hebben en blijkbaar moest ook de koffie vervroegt worden. Dus toen we over de brug bij Zaltbommel waren maar even bij de Mac Donalds wat gedronken en een dikke vette koek gegeten letterlijk. Het vet droop eraf. Daarna begon al gauw de lucht te betrekken, dus snel in de fiets en rijden. Want ik zit liever in mn fiets dan op een terras als het regent.

Heerlijk fietsen op de dijk bij Drunen

Het leek nog even of we de bui konden ontwijken maar aangezien dit deel een vakjes vul route was bogen we op een gegeven moment toch richting de bui af. En al snel regende het zo hard dat ik mijn duikuitrusting te voorschijn moest halen. Gelukkig was het van korte duur want een kwartiertje later kon ik alweer op zoek naar mn zonnebril.

We reden dit stuk over ontzetten mooie weggetjes  dwars door boomgaarden en langs watertjes. Echt een plek om nog eens een rondje te rijden.

Vakjes vullen kan best heel mooi zijn

Bijzondere route door allemaal boomgaarden.

Nadat we ook alle vakjes onder vianen gevuld hadden en de brug over waren begon ik al een beetje pijn in mn knieen te krijgen. En ik besloot om het laatste stuk maar de korste route te nemen. Voor Mark was dit ook een prima idee. Dan kon hij bij aankomst nog even Formule 1 kwalificatie kijken.

Ik probeerde redelijk door te rijden maar bij bodegraven had ik toch even een stop nodig. En dan maar gelijk bij de ijssalon. Mark ging daar dan gelijk even kijken hoe het ervoor stond voor de Formule 1. Maar blijkbaar regende het daar zo hard. Dat het was uitgesteld.

Prima ijs, het was heel snel op alleen

Toen we weer op pad wilden gaan had Mark een lekke band. Dus even wisselen. Zat een scherpe steen in. Netjes om 4 uur waren we bij Marco met 147 km op de teller (vanaf Nijmegen) Mark had nog 205 km meer gereden vanaf Ter Apel.

In de garage van Marco

's avonds hebben we lekkere pannenkoeken gegeten.

Zondag 12 juli Dag 2: Rondje Hoek van Holland

Iets na 7 zaten we weer in de fiets. Vandaag had Marco voor ons een rondje Hoek van Holland uitgezet. Nou ja, in die richting, want echt door Hoek van Holland zou de route niet gaan, maar dat was wel ongeveer in de buurt van het verste punt.

Ons klaar maken voor de start

We begonnen richting Leiden. En ik blijf ergens ruzie houden met die stad denk ik. Want ik reed voorop en 3x verkeerd. Daarna heb ik Marco maar even voorop laten rijden. Hij had immers de route gemaakt.

Marco rijdt even voorop, ook leuk om eens achter een andere velomobiel aan te rijden

Na een flinke obstakel rit met drempels waar zelfs Kanjer op bleef hangen kwamen we eindelijk in het mooie duinen gebied. Het was inmiddels al wat drukker aan het worden, dus echt hard rijden werd wat lastig, maar daar heb ik met Kanjer gelukkig ook nooit zo'n moeite mee.

Het uitzicht in de duinen
Pitstop overleg
Super mooi weer wel

Net na Monster kwamen we bij een Pannenkoekenrestaurant dat net open ging. Dus ons langzame rijden had een open terrasje opgeleverd! Alle 3 hadden we wel zin een appeltaartje en ik nam daar een ice tea bij. Aangezien het al behoorlijk warm werd. De fietsen hadden hier trouwens een heel mooi onderkomen.

De fietsenstalling vanaf het terras
En van de andere kant gezien
We hadden een beetje vertraging opgelopen en aangezien we in Rotterdam Nesselande met André en Kevin hadden afgesproken, liet ik hen even weten dat we waarschijnlijk een uurtje later zouden zijn.
Het grootste deel van de route naar Rotterdam was lekker doorfietsen. Maar we kwamen ook een fietspad opbreking tegen met een goede omleiding. En daarna kwamen we hekjes tegen waar Kanjer en Hedwig overheen getilt moesten worden. De DF van Mark kon er net wel tussendoor.

We passeerden ook nog langs Maassluis
En hier rijden we naar de F1 ;-)

Iets na twaalven kwamen we aan bij de ijssalon. Na een belletje met André kwamen hij en Kevin ook een ijsje scoren. Na nog wat gezoek ook nog een toilet gevonden voor mij. En toen konden we weer opweg. André en Kevin zouden ook nog een stukje meerijden. Gezellig! Nadat we onder de A12 doorreden gingen zij weer huiswaarts.

Mijn ijsje van de dag

1,5 meter afstand ijs eten?

En toen wij rond half 4 weer in Alphen waren, bleek dat we allemaal geen behoefte meer hadden aan het extra lusje wat Marco nog had uitgezet. Samen met Mark nog naar de F1 gekeken. Helaas werd Max 3e. 's avonds had Marco nasi gemaakt. En we zouden de maandag een uurtje later vertrekken om het huis netjes achter te laten + dat we die dag maar 130 km hoefden te fietsen. Dus zouden we sowieso al iets eerder in Nijmegen zijn. Om nog boodschappen te kunnen doen.

Maandag 13 juli Dag 3: Alphen aan den Rijn - Nijmegen + bonusrondje

Vanochtend was ik voor de wekker wakker. Ik zit al aardig in het ritme van om 7 uur fietsen blijkbaar. Maar ik mocht dus nog een uurtje pitten toen ik wakker werd. Dus dat heb ik ook lekker gedaan. Ik voelde me best uitgeslapen toen ik opstond. En nadat ik alles had ingepakt en meegenomen naar beneden, samen ontbeten. En toen mijn spullen 1 voor 1 naar beneden gebracht, want ik kan nog niet veel tillen. Dan kan ik dus helemaal niet meer lopen als ik dat teveel doe. Iets na achten zaten we weer allemaal in de fiets. Het werd al gauw warm. Na 40 km kwamen we een mooi plekje tegen om even pauze te houden.

ons eerste pauze plekje, wel heel warm
De echte vakantie vierders
Ik heb maar even een foto van het uitzicht genomen, kunnen ze dat later nog terug zien ;-)
Nadat de wandelgroep die voorbijkwam weer van het fietspad was zijn we doorgereden om nog een paar vakjes te vullen in IJsselstein.

Ik kwam er ook heel laat achter dat we dus in IJsselstein waren, ik dacht eerst Nieuwegein

In Vianen was de dijk afgesloten en toen we na veel zoeken uiteindelijk weer een stukje verder de dijk op konden kwam ik eindelijk in mijn ritme. In Rijswijk maakten we nog een korte fotostop bij het toekomstige huis van Wilco.

Fotostop

Daarna gingen we een gebakje eten bij de Golfbaan langs het kanaal. De IJstent in Boven Leeuwen was helaas gesloten. Dus ik beloofde thuis een ijsje. Het ging heerlijk tot we onder de brug van Ewijk doorreden. PANG! En ja hoor, Kanjer had een klapband. De nieuwe F lite lag al klaar dus even wisselen en toen konden we weer. Mark gaf bij deze pauze aan dat hij nog een rondje wilde rijden omdat het zo mooi weer was. En toen we verder reden voelde ik daar ook wel wat voor. Bij thuiskomst Zoefje geprepareerd. Marco bleef thuis, die had het even gehad.

Nog een rondje!

Na een ijsje gingen Mark en ik nog een rondje rijden. Ik nu met Zoefje. Dit ging echt super veel sneller dan met Kanjer. We deden een rondje kraaijenbergse plassen. En dat is sowieso een best snel rondje maar we hadden een gemiddelde van bijna 30 per uur toen we weer bij de stad kwamen. Bij de Berendonck was het wat drukker en moesten we wat rustiger rijden en 600 meter voor thuiskomst kreeg Mark nog een lekke band.

De garage is aardig vol zo, Ed is inmiddels ook aangekomen

Thuis gekomen moesten er nog boodschappen gedaan worden. Dat deed ik met de trike en Mark en Marco gingen lopend mee. Weer terug lekker rauwe andijvie stamppot gemaakt. Marco en Ed vooral, want ik was ondertussen ook nog bezig met de was ophangen. Het werd nog een gezellige avond, een beetje te gezellig, want ik sliep pas tegen half 12. (nadat ik het grootste deel van deze blog geschreven had). Hopelijk heb ik daar morgen niet te veel last van.