donderdag 13 april 2017

Beschuit met muisjes

Ja hij is geboren!


Roef Xander Ferdinand Veerman is de naam. Afgelopen maandag ben ik naar mijn geboortestad Nijmegen afgereisd en heb daar mijn geslacht aan laten passen. Nu ben ik dus officieel een man in het geboorteregister. Eind deze maand kan ik dan ook mijn nieuwe ID en rijbewijs gaan afhalen. Dus weer een stap verder. 


dat wordt een maandje beschuit met muisjes uitdelen

Hormonen


Ik ben nu ruim 3 weken aan de hormonen. Dat betekent 1x per 3 weken ongeveer krijg ik een injectie met testosteron in mijn been of bilspier die zo gelijkmatig mogelijk 3 weken lang zijn werk doet. Afgelopen maandag mijn 2e injectie gehad. Ik ben niet zo van de spuiten/naalden en dergelijken. Dus Ed is mee geweest om te kijken of hij het in het vervolg bij mij kan doen. Dat is makkelijker dan op en neer naar Arnhem te fietsen. En ik kan dan ook zelf kjiken wanneer ik merk dat het uitgewerkt begint te raken, zodat de timing beter is. 

Filmpjes


Ik maak ook iedere week een filmpje van mezelf om te kijken of er al verandering optreed. Hieronder het overzicht van de eerste 3 weken. Ik begin nu voor het eerst ook zelf te merken dat mijn stem iets veranderd. 




Paastreffen


Voor degenen die nu heel nieuwsgierig zijn geworden, ben ik te bewonderen op het Paastreffen in Woudenberg. Ik zal komende zaterdag rond een uur of 16.00 uur beschuit met muisjes uitdelen. Verder ben ik het hele Paastreffen aanwezig. Dus schroom niet om op een ander moment mij hierover aan te spreken. 

18 opmerkingen:

  1. Gefeliciteed met je "wedergeboorte" Roef!

    Groet,

    Erwin en Tante lies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met deze mijlpaal. Hou je metingen van je fietsprestaties bij? Ik denk dat dat heel interessant kan zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Uiteraard wordt dat netjes bijgehouden op Strava. Maar de resultaten moet je wel over een langere periode zien denk ik. Dus over een jaar valt daar iets meer over te zeggen.

      Verwijderen
  3. Hoi Roef,

    Proficiat! Een wedergeboorte, dat maakt niet iedereen mee!
    Succes met de behandeling, dat het mag brengen wat je zo graag wil!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het voelt tot nu toe erg goed, de stappen die ik genomen heb. Maar ben denk ik wel heel blij als ik ook mijn borstoperatie achter de rug heb. Daar zit ik nu wel heel erg mee, merk ik.

      Verwijderen
  4. Gefeliciteerd Roef! Stapje voor stapje de kant op die maakt dat je je steeds beter voelt. En leuk dat je dat met ons deelt :-) Groet, Marc.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan, ik denk dat de meesten ook wel een vermoeden hadden wat er gaande was. En heb het ook nooit onder stoelen of banken gestoken. Maar het is fijn om er een stukje over te bloggen ook. Zodat er ook wat meer duidelijk wordt voor mensen die de vragen niet stellen en wel interesse hebben.

      Verwijderen
  5. Mooi Roef, jouw nieuwe leven kan beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd Roef! Super dat je er zo voor uit komt en je er zelf voor zorgt dat jij je gelukkig voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is hierboven ook al genoemd, maar wat mooi dat je dit met ons deelt.

    Ik kan mij inderdaad voorstellen dat erover schrijven helpt bij het proces waar jij nu in zit.

    Aan alle reacties merk je uiteraard ook dat je dit ook met ons kunt delen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vergeet ik je helemaal te feliciteren: Roef, gefeliciteerd!

      Verwijderen
  8. Gefeliciteerd Roef, weer een stap gezet! Was wel een hele trip zeker, helemaal naar Nijmegen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd Roef,
    Maak er wat van! Mooi dat je het durft te delen.. Lijkt mij een spannende tijd . We gaan elkaar weer zien.
    Groet Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow Roef. Ik begreep de beschuit met muisjes niet, zonder uitleg in de diverse social media, totdat ik bovenstaande tegen kwam. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen