zondag 19 februari 2017

Ondanks Griep toch een rondje met de NIJL

De Planning


Een aantal weken terug had ik het plan bedacht om zaterdag 18 februari met de NIJL een rondje Betuwe te gaan rijden.

Griep!


Helaas werd ik begin van de week ziek (griep) en daar was ik zaterdag nog niet van hersteld. Dus 's ochtends voelde ik me alles behalve dat ik uit mijn bed wilde springen om lekker te gaan fietsen. 

Toch even proberen


Na 2 uurtjes uit mijn bed te zijn, toch maar besloten om te proberen in ieder geval even naar de start te fietsen om de rest van de enthousiastelingen die ik had opgetrommeld voor dit rondje mee te rijden even uit te zwaaien.

Marco, die een dag eerder al was komen logeren met zijn Gloednieuwe Quattrovelo

Ed ophalen naar de Start

Interesse voor de QV, is ie nou al vies aan de zijkant?

Ed heeft een smurfen outfit gekocht ;-)
Smurf achter de stralies bij de fietsenstalling van Johan

Bij Johan


De start was gepland bij Johan. En daar verzamelden uiteindelijk 9 velomobielen en 1 triker. 

Henk Jan uit Oss

Marco trakteert op taart vanwege zijn verjaardag komende week

Gezelligheid


Tja, door de gezelligheid voelde ik me wel op handen gedragen. En daarom toch maar besloten om te kijken of ik het rondje mee kon fietsen. 

De 9 velomobielen staan al klaar voor de start, nu nog wachten op onze triker



Het eerste stukje door Nijmegen


Snelfietspad


Na een paar kilometer zitten we al op het Rijn/Waal Pad richting Arnhem. 



Ik kan ze niet echt goed bijhouden

maar Gelukkig heb ik nog genoeg volgers

Het tempo gaat eruit


Na het Rijn Waal Pad gaat het tempo er bij mij echt uit. En na de plaspauze besluit ik om bij Heteren af te draaien huiswaarts. Ed rijdt met mij mee, zodat ik veilig thuis kom. 



Op de dijk richting Heteren


Het laatste stukje voor ik afhaak


Dag allemaal!

Welkom in Nijmegen

Napret


Nadat ik terug thuis was nog geappt met de groep. Ze hebben heerlijk gegeten bij de Pannekoekenmolen. Ook heb ik nog een filmpje ontvangen van Jaap.



Last but not Least...


Er werd afgelopen keer op de LOL groep gezegd, Strada's zijn niet zo in. " Nieuwe Strada's beginnen zeldzaam te worden, de laatste 6 maanden wordt er gemiddeld 1 of minder per maand afgeleverd (bron velomobiel.nl)". Nou, bij de NIJL zijn ze wel in. Maar liefst 4 Strada's reden er mee! En naar ik heb vernomen hebben ze bij de LOL groep nu ook weer een nieuwe Stradarijder erbij.

Volgende keer een Strada rit. Of een voor oranje velomobielen? Wie weet ....

8 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dank je, de inspiratie is niet heel groot, aangezien ik nog steeds last heb van de griep helaas. Maar wilde toch even verslag leggen van de tocht :-)

      Verwijderen
  2. Ha Roef, mooi verslag.

    Wel een kleine nuance over je "Last but not Least": in de LOL-groep werd gezegd: "Nieuwe Strada's beginnen zeldzaam te worden, de laatste 6 maanden wordt er gemiddeld 1 of minder per maand afgeleverd (bron: velomobiel.nl)."

    Volgens diezelfde bron rijden er maar liefst ca. 100 Strada's in Nederland rond... Hoezo Strada's zijn niet zo in?

    Succes nog met je griepherstel!

    Groet,
    Marc

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi marc,

      ik heb het aangepast in het verhaal, bedankt voor de tip.

      En ik hoop dat ik snel weer lekker kan gaan fietsen. In ieder geval als ik het aankan mag ik donderdag 100 km naar dronten fietsen om Kanjer voor reparatie daar te brengen. Die ben ik dan een week kwijt, dus nog een week de tijd om helemaal te herstellen en daarna mag ik weer met LOL een stukje fietsen het weekend.

      Tot snel!

      Groetjes,

      Roef

      Verwijderen
  3. Hoi Roef,

    Ondanks je griepje toch weer een mooi verslag! Leuk filmpje ook! Mag Jaap wel meer doen.......
    En Strada's zijn pas in 2009 op de markt gekomen, daarvoor was het de Mango die als kleiner en wendbaarder broertje van de Quest verkocht werdt. Op die 7½ jaar zijn er toch al 257 afgeleverd, dat is niet gering! Questen zijn er 806 verkocht, zonder XS mee te nemen, en dat model is al 17 jaar op de markt. Dan doet de Strada het lang niet slecht!

    Groeten, Adri. (Nog steeds een tevreden Stradarijder ☺ )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Adri, en ik ben ook nog steeds een tevreden Strada rijder. Ik zou alleen wel graag een carbon versie willen rijden. Maar het schijnt dat de carbonversie van voor 2015 even zwaar zijn als mijn fiets. Dus dan zou ik om echt lichter te gaan toch een gloedje nieuwe moeten bestellen vrees ik. En mijn bankrekening vindt dat helaas geen goed idee.

      Verwijderen
  4. Het wordt tijd voor de lente Roef, daar knapt een mens van op. Nog bedankt voor je treffende reactie op Strava (off-topic).

    BeantwoordenVerwijderen