zaterdag 25 maart 2017

Met Mooi Bennekom in de voetsporen van Wilhelm II

Operatie geslaagd



Eerst even kort wat nieuws van het thuisfront. Met mij gaat het goed al laat de conditie nog te wensen over, maar dat is een kwestie van weer opbouwen. Verder ben ik afgelopen maandag gestart met hormonen (testosteron). Tot nu toe nog geen echte veranderingen, wel ga ik mezelf elke week opnemen (video). Zodat je na een tijdje kan zien wat de verschillen zijn in stem en uiterlijk. Ed is 15 maart geopereerd vanwege een liesbreuk, de operatie is geslaagd. Alleen is hij nog steeds herstellende. Over een week mag hij voor het eerst weer "proberen" te fietsen. We hopen dat hij mee kan naar het Paastreffen

Frisjes


Zonnig maar nog koud

Vanochtend scheen de zon al aardig toen ik vertrok, maar het was nog best frisjes. Tegen dat ik in Veenendaal aankwam was het best lekker. Dus kon het shirt met lange mouwen uit. 

De deelnemers


Gerrit had de rit voorbereid, en had er zijn geschiedenisboek bij gepakt. Dus van hem kregen we een ware rondleiding in de voetsporen van de laatste keizer van Duitsland, Wilhelm II.

Ook Wim was weer van de partij. Op zijn uitnodiging een paar weken terug was ik hierheen gekomen.

Uiteraard kon ook Peter niet ontbreken. 

En we hadden een nieuwkomer voor deze groep, alhoewel hij wel al een keer meegereden had met de NIJL. Paul uit Spijkenisse. En nee, hij was niet op de fiets gekomen. Maar ging wel ongeveer dezelfde afstand als ik rijden. In Doorn zou hij doorrijden naar Treeker Treks. Waarna hij van plan was naar Nijmegen terug te rijden en daar de trein te pakken.

Paul


De rit


Ons eerste doel was Kasteel Amerongen. Hier had Wilhelm II 1,5 jaar gelogeerd, omdat hij zelf nog geen onderkomen had. Gerrit vertelde uitvoerig in welke kamers hij geleefd had.

Gerrit is aan het vertellen met het Kasteel op de achtergrond
Voor de liefhebbers die nog weten achter welk raam Wilhelm logeerde
Hierna ging het door zeer mooi gebied richting Doorn.

Landelijk en ook bosrijk
Daar aangekomen een groepsfoto voor huis Doorn gemaakt.

De hele groep, Kanjer valt voor mij in ;-)

Onze gids voorop onderweg naar Huis Doorn
Hier ging Paul door naar Leusden en wij gingen aan heerlijk appelgebak en Keizerlijke thee.

Zelfs de thee was hier in stijl

met nog een heel verhaal erbij

Op de terugweg gingen we via het Stigterpad. Dit was een mooi paadje maar ook met hekjes. Gelukkig was Wim zo vriendelijk om ze voor mij open te houden!

Het laatste hekje



Uiteraard moet ook Wim er zelf nog door


Rond kwart over 2 zijn we weer terug op station Veenendaal de Klomp. Na het napraten gaat ieder zijn weg.

Bedankt Gerrit, voor het vertellen en de mooie route!

De terugweg


Ik had het al een beetje verwacht, maar na 110 km begon ik echt vermoeid te raken. Wat bleek, ik had een lekke band. Na weer oppompen was ie weer heel. Goed spul dat bike on! Na ongeveer 135 km was ik weer thuis. Nu rustig de conditie weer opbouwen. Dan kan ik binnenkort weer de normale dagafstanden fietsen wanneer het nodig is (max 240 km per dag als ik ergens heen moet).

5 opmerkingen:

  1. Dat wordt ook nog een ritje naar Wieringen :) , Willem II leefde hier een tijdje in ballingschap. Groet Cees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kom graag eens die kant op Cees. Gaan we dan samen een rondje fietsen?

      Verwijderen
    2. Dat kan hoor laat je graag Wieringen zien, zou ook een idee wezen voor het voorjaarstreffen. Valt altijd samen met rondje texel.. Zou een mooie combinatie zijn.. je kan me ook appen :)

      Verwijderen
  2. Hallo, ik heb een opmerking: Kan iemand mij vertellen hoe Paul uit spijkenisse met zijn achtenaam ook-al-weer heet? Want ik heb een kapotte mobiel en ik kan paul nergens vinden op internet dus graag uw hulp voor mij. Ik fiets regelmatig met paul samen stukjes van iets meer dan 100km maar nu even niet. Zijn achternaam en telnr. Zover ik weet woont hij in Doctor J.m. Den Uyllaan. Vriendelijke Groet Johan Dronkers.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij heet Paul Lelieveld . Je kunt mij ook persoonlijk contacten als dat nodig is . Groetjes Roef

      Verwijderen