vrijdag 17 augustus 2018

Weer een nieuwe aanwinst en vakjes vullen

De nieuwe aanwinst


Afgelopen maandag kwam Remy hem brengen. Aangezien hij hem echt kwijt moest kon ik zijn trike voor een vriendenprijs overkopen. En daar ben ik heel blij mee. Gelijk even een kort rondje op de parkeerplaats gemaakt om te kijken of hij goed was overgekomen. En nog wat korte uitleg gekregen over het een en ander aan accesoires door Remy.

Daar word ik wel blij van!

Ik moest dan nog wel even langs Elan om de neuspijp te laten inkorten. Want Remy is 1,92 m en ik ben 1,62 m. Gelukkig is ie wel meteen fietsbaar op de meest ingekorte versie. Dus woensdagochtend op de fiets naar Elan vertrokken. En daar 10 cm van de neuspijp laten afzagen! Daarna had ik nog 2 cm speling mocht ie nog korter moeten. En nu is de maximale lengte ongeveer 1,82 m. Maar dan moet ik uiteraard wel een stuk ketting bijzetten wil dat gaan. Ook gelijk een extra spiegel besteld en een steuntje voor de GPS erop laten zetten.

Neuspijp gedemonteerd om afgezaagd te worden

Nu kan ik er in principe zo mee op weg. Zit nog wel te twijfelen of ik van garmin nog een trapfrequentiemeter erbij ga zetten. Want dat vind ik wel prettiger rijden. Maar we zullen eerst eens zien hoeveel ik ermee ga rijden. Ik kan ook zo die van mijn velomobiel overzetten, maar als ik veel wissel is het handiger als hij zijn eigen trapfrequentie meter heeft.  Verder ben ik nadat ik bij Elan was geweest nog een rondje door de stad gereden. Uiteindelijk 22 km gereden met een gemiddelde van 19 km/h. En dit voelde aan als ongeveer 24 km/h gemiddeld in mijn velomobiel.

De laatste stukjes routes voorrijden voor de Fietsvierdaagse, doe je ook mee?


Duidelijk langzamer dan Kanjer, maar ik word goed gezien, en het is ook wel erg leuk rijden. Lekker korte bochten en je kan beter bij de knopjes voor het stoplicht :-P. In de stad zal het zeker niet veel harder gaan met de velomobiel. Ook zal het parkeren bij de bewaakte fietsenstalling makkelijker gaan dan met de velomobiel. Ik probeer dat inmiddels al niet eens meer, want meestal hebben ze toch geen goede plek. Dan zet ik Kanjer nog liever in een steegje ergens achteraf in de stad. 

Bezigheidstherapie


Ik heb een clubmaatje die ook een blog heeft en veel over fietsen schrijft, in dit geval gaat het over bukfietsen. En die zit ook op Strava. En nadat ze dit ritje had gepost, werd ik nieuwsgierig en heb ik mijzelf een veloviewer account aangeschaft voor 10 pond per jaar. Ik denk dat ik er geen spijt van ga krijgen. Ook wordt hier de Edington score bijgehouden. In kilometers en in mijlen. En zijn er tal van andere statistieken. 

Maar nu ging het mij even om het vakjes vullen. Ik kwam erachter dat ik op nog heel wat vakjes in een straal van zo'n 40 km rond mijn huis nog niet geweest ben. En dat daar nog veel winst te behalen valt om mijn Square en max cluster te vergroten.

Zoals je ziet kan ik mijn maximale squaresize makkelijk vergroten door maar een paar hokjes te hoeven fietsen, niet eens zo gek ver van huis
Ook zie je dat er in Duitsland en in de achterhoek (wat voor mij allemaal niet heel ver weg is) nog veel lege hokjes zijn. En dat ik mijn maximale cluster in de Achterhoek makkelijk kan vergroten. 

Aangezien ik komende zondag van plan was om mijn 300 km training te gaan doen, heb ik die gelijk maar uitgezet over zo veel mogelijk tegels die ik nog niet bereden heb sinds ik Strava gebruik. Dat resulteerde in deze route.

Ik heb niet gekeken hoeveel ik er  dan bij krijg maar we gaan het zien als ik weer terug ben. In ieder geval leuk om zo nieuwe routes uit te zetten over tegels waar je nooit gereden hebt ;-). Soms moet je ook echt een doodlopende weg in rijden omdat er geen doorgaande verharde wegen over die tegels lopen. 

12 opmerkingen:

  1. Je kun>t ook een cheapo kilometerteller als cadansmeter gebruiken: zet de magneet op de linkercrank, de sensor op het frame, en stel de wielomtrek in op 1.67 meter. De weergegeven snelheid is 1/10 van het aantal pedaalomwentelingen per minuut: 9.0km/h = 90 omwentelingen. Ik heb zo'n goedkoop tellertje al jaren in de Strada.

    Groet

    Erwin en Tante Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is het nut an die tegeltjes en het vullen ervan? Dat ontgaat mij volkomen. :-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bezigheidstherapie . Explorer stats vooral leuk omdat je nog eens ergens komt waar je nog niet geweest bent.

      Verwijderen
  3. Als ik het goed zie is dit een ongeveerde trike op de voorwielen. Misschien ben ik uniek in rare kwalen opdoen maar dat doet me denken aan de chronisch geirriteerde armzenuw en daardoor gevoelsgestoorde vingers die ik door het trillen en stoten van mijn eveneens ongeveerde trike opliep. Dat ging welliswaar weer weg na dikke schuim handvatten, maar toch...ik heb nu een hekel aan ongeveerde fietsen. Wat willen jullie toch massaal met die spartaanse trikes terwijl je al een supertrike ( velomobiel ) bezit ? Die paar warme weken in een jaar ? :-)))))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha inderdaad ongeveerd . Maar hij rijdt verder wel heel leuk . Aangezien ik in een stad woon is het wel praktisch .We hebben hier veel goede fietspaden van en naar de stad . Verder is het ook praktisch dat ik iemand mee kan nemen als ik even ergens heen ga. In de velomobiel is er niet genoeg plek en op de 2 wielige ligger kan niet iedereen zomaar weg fietsen. En ik kan ermee overnachten bij vrienden die geen velomobiel kwijt kunnen . Deze past altijd wel ergens op z'n kant door een deur . Uiteraard merk je het verschil wel . De velomobiel rijdt gewoon super veel beter , maar merk ook dat ik veel plezier heb met de trike . Ow , en hij mag ook gratis mee in de trein omdat het een vouwfiets is. Wel even opvouwen dan uiteraard.

      Verwijderen
    2. Mee met de trein das idd een pluspunt in sommige situaties :-)

      Verwijderen
  4. Leuke trike Roef! Niet zo snel maar trike rijden is gewoon erg leuk. En vering is overrated ;) Dat van die vakjes rijden heeft me ook aan het denken gezet. Ik ben wel niet zo'n veelrijder zoals jij maar het lijkt me wel leuk de "gaten" in mijn omgeving op te vullen. En omdat data mijn beroep is, heb ik tools als Veloviewer altijd leuk gevonden. Ben zelf ook bezig een Strava dashboard te bouwen als oefening om me een nieuwe visualisatie tool meester te maken. Maar zo gelikt als Veloviewer is het nog lang niet ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Welkom bij de club Erik ;-) wel af en toe even als een echte nerd melden hoe groot je max square en max cluster is uiteraard en aan hoeveel vakjes je zit is ook erg leuk :-D. De Trike dient al gelijk een goed doel, een racefietser met 1 schouder geblesseerd gaat hem gebruiken voor de fietsvierdaagse. Hopelijk weer een ligfietser erbij ;-).

      Verwijderen
  5. Nou Roef, dit is de eetste X dat ik je blog lees, Shame, maar je bent alweer even gek als vroeger bij t skaten, of misschien wel een tikkeltje gekker zelfs. Veel plezier met alle techncs.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, Leuk dat je mijn blog leest Greetje, ja ik ben in dat opzicht niet veel veranderd, blijf gewoon een kilometer vreter hoor. Dat hoort gewoon bij mij. Bedankt voor je spontane reactie :-D

      Verwijderen