vrijdag 26 januari 2018

Kanjer gaat op kamers

Eventjes rustig aan


Al een tijdje is het stil op deze weblog. Er waren plannen om te gaan fietsen, maar die ging telkens toch niet door. Zo werd Ed het eerste weekend van januari ziek en gingen we niet naar de tocht van LOL. Mijn lichaam had toen ook alweer een week rust gehad en daardoor voelde ik me weer een stuk fitter. Wat betekent dat ik beter nog wat langer rustig aan kan doen meestal. Dus daarom mij er maar bij neergelegd dat het fietsen even naar een lager pitje ging de afgelopen weken.

Op zoek naar een woning


Eind december had ik al zitten kijken of ik nog een leuke woning kon vinden. En besloten dat ik er zeker op vooruit zou moeten gaan als ik ging verhuizen, omdat mijn woning op zich nog prima voldeed. Ik zou nog makkelijk een paar maanden extra daar kunnen blijven wonen zonder dat ik me daarbij niet prettig zou voelen. Ik had inmiddels ook gereageerd op een maisonnette met garage. begane grond garage, en dan 1e en 2e verdieping een woning. Daarboven zit nog een maissonnette en aan de zijkanten ook. Maar niets meer van gehoord. En aangezien de site vernieuwd werd van de overkoepelende organisatie voor het verdelen van huurwoningen, kon ik ook niet zien hoe het er voor mij voor stond. Ik dacht zelf dat ik 7e geeindigd was, dat betekent dat ik een reeele kans maakte, maar dat de kans ook nog groot was dat 1 van de 6 voor mij de woning zou nemen.

Bericht van de verhuurder


3 januari kreeg ik via de email een bericht van de verhuurder (tevens dezelfde als waar ik al bij huur) dat er op vrijdag 5 januari 's middags om 14.00 uur bezichtiging van de woning was. Samen met Ytsje en Ed daarheen. De verhuurder was nergens te bekennen, maar de huidige bewoner deed een rondleiding. Verder waren er ook geen andere kijkers! Dat betekent over het algemeen dat die ook geen interesse hebben. Ik was meteen enthousiast. Zeker omdat de vloer in de hele woning (laminaat) ter overname was. En de garage is natuurlijk super belangrijk voor mij, maar daar had hij geen sleutel van bij zich op dat moment. Telefoonnummers uitgewisseld en als ik de garage nog wilde zien kon ik in het weekend afspreken daarvoor.

Reactietijd


Bij de verhuurder gevraagd wanneer ik moest laten weten of ik de woning zou nemen en dat was op maandag voor half 1.

Nog een keer kijken 


Zondag gingen we dus in plaats van naar LOL nog een keer kijken in de woning samen met mijn stiefvader. En deze was ook enthousiast over de woning. Wat betekende dat ik maandagochtend vroeg gebeld heb dat ik de woning wilde hebben. 


Spannend!


Ik werd nog tot half 1 in spanning gehouden doordat mensen ook kunnen bellen dat ze de woning willen hebben zonder bezichtiging, maar dat was niet het geval. Gelijk voor donderdag een afspraak gemaakt om te tekenen. En een week later op vrijdag 19 januari mocht ik de sleutel in ontvangst nemen! 

Spoed verhuizing


Ik had een week ervoor via whatsapp al een hoop mensen gevraagd of ze mee wilden helpen met verhuizen, klussen, schilderen enzovoorts. En daardoor ging dit in een razend tempo. Vrijdag internet kabels doorgetrokken en schoongemaakt. Zaterdag schilderen en de meeste dingen al verhuisd naar de garage en deels al in de woning ook. Zondag gordijnen verhuisd + nog een keer schilderen in de woonkamer en het huis woonklaar gemaakt. En daardoor sliep ik dus zondagavond al in mijn nieuwe woning!

Zaterdag schilderen woonkamer

Vorige woning al sleuteloverdracht klaar


Deze week nog de laatste dingen uit de oude woning hierheen gehaald. En verder nog schoongemaakt en de tuin een beetje gefatsoeneerd. Inmiddels is deze woning ook klaar voor sleuteloverdracht sinds gisteren. De sleuteloverdracht staat gepland op 1 februari. Was oorspronkelijk 9 februari, maar de volgende bewoner neemt een hoop over en wil er sneller in kunnen. Dus dat is fijn voor zowel hem als mij.

Mijn nieuwe woning


Woonkamer
Keuken

Studeerkamer

Slaapkamer
Logeerkamer (die gaat komend weekend nog geverfd worden)



En als kers op de  taart


En nu willen jullie natuurlijk weten hoe Kanjer erbij staat!

Nog een beetje rommelig, maar hij heeft zjin eigen studiootje!

17 opmerkingen:

  1. Ziet er geweldig uit! Nogmaals gefeliciteerd !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Nu nog alle spullen een plek geven. Maar dat komt vanzelf wel met de tijd. Ik kan in ieder geval al leven in mijn huis, en het grootste deel heeft zijn plek al gevonden.

      Verwijderen
  2. Dat ziet er erg goed uit roef ga zo door

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu jij nog een eigen huisje vinden! Ik duim voor je dat dat snel in orde is :-).

      Verwijderen
  3. Kleine fietsjes worden groot ;-). Veel geluk in je nieuwe huisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tante wordt bijna jaloers op zo'n mooi onderkomen....

    Groet
    Erwin en Tante Lies

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kanjer zegt dat hij het prima vind als Tante Lies eens een nachtje wil blijven slapen.

      Verwijderen
  5. Proficiat Roef! Lijkt me alleen met die garage voor Kanjer al een hele vooruitgang! De rest ziet er ook prima uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij klaagt wel over koude bandjes, voorheen stond ie warm in de gang natuurlijk. Maar hij is wel blij dat hij zoveel ruimte heeft. De ruimte gaat nog meer indeling krijgen met een tafel en stoelen enzo ;-).

      Verwijderen
  6. Zo te zien heb je nog plek zat voor een oranje DF of oranje QV.
    Ben benieuwd welke of dat het gaat worden.
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Roef, wat ziet dat er super uit, gefeliciteerd. Excuses dat ik eerder niets liet horen. Regelmatig niet echt fit en toch aan alle verplichtingen blijven voldoen. Maar ik zie dat je het zonder ons prima hebt gered. Veel woonplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Greetje,

      Leuk dat je wat van je laat horen! Hier dus alles wel goed inderdaad. Goed voor jezelf zorgen en misschien af en toe wat meer rust nemen dan toch.

      Groetjes,

      Roef

      Verwijderen
  8. Succes Roef, Hoop dat je er een leuke tijd mag wonen.. a.s weekend mijn dochter weer verhuizen in Amsterdam. Van 4 hoog naar 4 hoog aan de andere kant van de stad en allemaal zonder lift.. Huur prijzen zijn aardig aan de hoge kant in A'dam hoop dat het bij jullie nog te betalen is.. Geniet ervan en mocht je op goede vrijdag niets te doen hebben .. Rondje Texel is wel leuk dan hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zou zo maar kunnen dat ik dan voorlopig helemaal niet kan fietsen, maar daarover meer als ik een datum heb ;-).

      Verwijderen
  9. Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning Roef en Kanjer. Veel woonplezier gewenst! Kom graag de 24e jullie nieuwe onderkomen bewonderen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van harte welkom. En voor de rest van de mensen die het nog niet weet, ik organiseer 24 februari een fietstochtje vanaf mijn nieuwe woning. Zie http://www.ligfiets.net/event/3888/februaririt-met-de-nijl.html

      Verwijderen