dinsdag 15 mei 2018

Grenslandtreffen een hele toer

Wat eraan vooraf ging


De terugslag


Nadat ik zaterdag mijn eerste ritje had gefietst heb ik zondag ook nog een tochtje van ongeveer 65 km gemaakt. Maandag kreeg ik toch weer een terugslag nadat ik gewandeld had. En daardoor was ik dinsdag niet zo goed in mijn vel, ik wilde namelijk heel graag naar het grenslandtreffen MET Kanjer.

Body Stress Release


Toen kwam mijn moeder met het geweldige plan om Koos te bellen. Koos is mijn Body Stress Release therapeut en daar ga ik dus heen voor een grote tocht of na een ongeval of wanneer ik gewoon denk dat er weer onderhoud nodig is aan mijn lichaam van het vele fietsen. Dus gebeld naar Koos en het bleek dat hij gewoon die middag nog tijd had. Ik kon met mijn moeder meerijden naar Apeldoorn en dan op de terugweg vanaf Arnhem met de trein het laatste stukje terug. Super geregeld, en toen ik op de behandel tafel lag merkte ik gelijk dat er een hele ontspanning door mij heen ging. Dus het was zeker nodig, en daarna moet ik dan ook even een dagje rust nemen om alles weer de tijd te gunnen voor een geweldig herstel.


Green Thing uit de running


Op de terugweg belde Kjeld dat zijn fiets kapot was, hij kon er niet meer mee rijden want er was iets flink mis met de derrailleur. Aangezien ik donderdag mijn verjaardag zou vieren en mijn ouders dan met de aanhanger zouden komen, bood ik hem aan om dan met de fiets op de aanhanger naar Nijmegen te komen. Marco zou ook op mijn verjaardag zijn en die zou dan wel even naar de fiets willen kijken. 

Voorspoedig herstel


Tegen dat het donderdag was merkte ik wel dat ik beter hersteld was en ik had wel het idee dat ik in ieder geval naar Roermond kon fietsen en dat ik dan ook nog wel weer eens thuis zou komen. Meefietsen met de tocht dat moest ik dan maar op de dag zelf bekijken of dat zou gaan. 

Verjaardag


De verjaardag was erg gezellig. Heel fijn met alle vrienden en famillie die er waren. Ik had zelf gekookt voor de hele meute (9 mensen) en dat laat ook gelijk zien dat ik weer in goede doen was. Ook was het Marco gelukt om the Green Thing weer te laten rijden, en 's avonds vertrok Kjeld met een big smile per velomobiel naar huis.

Daar rijdt ie dan weer!

Grenslandtreffen dag 1


Op naar Roermond


Vrijdag vertrokken Marco en ik na een relaxt begin van de dag met nog wat safety checks voor Kanjer en een paar kaartjes halen voor Lief en Leed. Het was heerlijk weer, wel merkte ik dat ik rustig aan moest doen nu ik ook nog met bagage reed en een afstand die ik nog niet had afgelegd na mijn operatie. Maar het ging wonderbaarlijk goed. Al was ik toen ik aankwam in Roermond wel een beetje op.

Laatste safety check voor Kanjer
De asperges in zicht het kan niet ver meer zijn :-P
Op het wiel gevolgd door Marco
Deze is voor Marloes (lees straatnaambordje)

Aankomen en een rondje wandelen


Er waren al heel wat mensen aangekomen toen we rond 6 uur bij het scouting gebouw aankwamen. Maar dat ging even langs mij heen, eerst ff de fiets uitgepakt en douchen. Daarna even het dorp Herten in om een boodschapje te doen. Dat was wel lekker even een stukje de benen strekken. En omdat er een friettent was gelijk ook maar een "kleine" friet gehaald, wat uiteindelijk uitmondde in een heel grote zak friet die dan wel voor de helft gevuld was. Klein bestaat blijkbaar niet in Limburg. Overigens was er wel avondeten geregeld via een bestellijst kon je kiezen uit pizza of chinees. Maar ik had vooral geen zin in gedoe, en heb dus lekker de sla van de supermarkt met wat snoeptomaatjes en friet gegeten.

Een goede nachtrust doet wonderen


's Avonds op tijd gaan slapen, want ik had de nacht ervoor iets minder goed geslapen vanwege dat ik deze week weinig lichamelijke activiteit had gehad nog. Dat zou vannacht wel anders zijn, en ik heb ook echt als een blok geslapen in de slaapzaal.

Voor het slapen gaan nog even gezellig bij het Kampvuur zitten

Grenslandtreffen dag 2


De start


Ik voelde me 's ochtends goed! En na een heerlijk uitgebreid ontbijt reden we met z'n allen naar de startlokatie in het centrum van Roermond. Daar aangekomen moesten we met zn allen poseren voor wat foto's en filmopnames. Ook de fietsen moesten hiervoor netjes in het gelid opgesteld worden. Hierna werden er nog wat interview afgenomen en als iedereen aanwezig was die hier nog zou aansluiten konden we weer vertrekken. Johan en Koen waren hier ook aanwezig, dus de NIJL was goed vertegenwoordigd.

De Quest van Johan en de QV van Mark net na aankomst op het startplein
Bij het opstellen staat Kanjer natuurlijk prominent in de weg
Johan en Koen poseren 
Ook Raymond is weer van de partij

Een bourgondische toertocht


 Aangezien deze tocht een toch wel Limburgse happening is was het te verwachten dat er onderweg voldoende mogelijkheid was om wat te eten en te drinken. En dit was ook het geval. Net als ik eerder al had ondervonden met de Molentocht was dit ook een gezellige tocht met veel plekken waar even op een terrasje werd gezeten. De eerste pauze was gelijk de middagpauze aangezien we om 11 uur pas vertrokken vanuit Roermond. Hier werd speciaal voor mij een super lekkere veganistische asperge salade gemaakt! Hierna volgenden nog 2 stops waar onder anderen ijs en vlaai geserveerd werd.

De organisator van dit alles Chris Trines

Een sliert van ligfietsers

Mooie afdaling


Na de tweede stop die in Duitsland plaatsvond kregen we een zeer mooie afdaling. Kanjer haalde hier wel meer dan 60 km/h al merkte ik wel dat ik iets ging slingeren, misschien moet ik toch nog eens mijn fiets laten uitlijnen. Op youtube is er een filmpje gemaakt door Oliver Piper van deze afdaling.


Service van de organisatie!


Ik wilde graag nog wat boodschappen doen voor de avondmaaltijd en toen ik samen met Raymond vanaf de laatste pauze richting een supermarkt reed kwam Oliver ons achterop en vroeg waar we heen wilden. Uiteindelijk bood hij aan om mee te rijden naar de supermarkt en op de fietsen te passen waarna hij Raymond de weg naar het station wees en met mij mee terug reed naar het scouting gebouw. Heel hartelijk bedankt Oliver, dat scheelde een hoop moeite.


De Oliver boodschappen service!
Met een prachtige route naar de scouting.

Avondwandeling


Na weer heerlijk gegeten te hebben wilde ik nog een avondwandeling gaan maken. Ik vroeg of Kees mee wilde wandelen en zo gingen we samen op pad. Leuk om je weer een beetje beter te leren kennen Kees. En uiteraard als je eens een tochtje wil maken ben je van harte welkom in Nijmegen. 


Positieve energie


De afgelopen dagen zoveel positieve dingen meegemaakt met mensen. Ik heb mijn ligfietsfamilie echt gemist, en zo voelt het zeker. Bedankt allemaal voor er te zijn en deze mooie dagen met mij gedeelt te hebben!

Grenslandtreffen dag 3


De dag van de terugreis


Voor de meesten was dit de dag van de terugreis. Voor mij niet. Ik had besloten omdat ik nog herstellende ben van mijn operatie om vandaag toch nog maar een rustdag in te plannen.  Ik had gisteravond al gezegd dat ik misschien nog een nacht wilde blijven en bij Jean die ook in de organisatie zit van dit treffen was ik van harte welkom. 

Marco vertrekt

Minder leuk nieuws


Helaas bereikte aan het einde van die dag ons minder leuk nieuws. Namelijk dat er iemand niet veilig thuis was gekomen. Jan Geel was aangereden. Hopelijk komt het weer helemaal goed met Jan. Hij ligt vooralsnog in het ziekenhuis. Heel veel sterkte met het herstel Jan, doe het rustig aan, ik leef met je mee. 

Grenslandtreffen dag 4


Helemaal welkom


Jean, heel erg bedankt voor de gastvrijheid. Ik voelde me echt welkom bij je. Bedankt voor alle goede zorgen.

Ook Kanjer heeft een goed verblijf bij Jean

De terugreis


Na een zeer goede nachtrust was ik totaal uitgerust en ben ik rond half 1 vertrokken naar Nijmegen. Onderweg werd ik nog door Koen geappt. En nadat ik hem had gebeld besloot ik om via Oeffelt terug te rijden. Ik had toch niet echt haast. Het tempo zat er lekker in en tegen 4 uur was ik in Oeffelt. Daar had Koen een mooi bordje gemaakt voor in mijn garage. Rond kwart voor 6 stond Kanjer weer in zijn stal. En kon ik doodop richting mijn woning. Ik was blij dat ik daarna voor even als dood op de bank kon ploffen, toch wel vermoeiend dat fietsen.... 

Het Bordje dat Koen heeft gemaakt voor in mijn garage

Op de teller 45.000
Mooi zonnig weer op de terugweg


Naschrift


Organisatie


De organisatie van deze tocht was op en top! Dus heel erg bedankt iedereen die hieraan heeft meegewerkt! Ga zo door! Ondanks de minder leuke afloop kijk ik toch terug op een heel fijn treffen. 

Oliebollentocht 


Ook de oliebollentocht 2018 wordt  hier verreden. Ik kijk er nu al naar uit. Het is een echte aanrader. En als je tijd hebt om het in meer dagen te doen met de heen en terugreis dan zou ik zeggen, DOEN!

4 opmerkingen:

  1. Super geschreven Roef. Marco was echt een held voor me. The GreenThing is weer in de running.

    En ik ben blij dat jullie een leuk weekend gehad hebben met elkaar.

    Gree(n)t(h)ings, Kjeld😊

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is mooi, hij doet het nog steeds goed dus :-D. En ja, het was echt een super fijn weekend. We spreken elkaar snel weer.

      Verwijderen
  2. Mooi verslag Roef! En je hebt het toch weer maar mooi meegemaakt na je operatie!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk verslag Roef, ik had graag meegewild, maar was onderweg. Ik ben trouwens dinsdag vanaf Roermond via Nijmegen naar Dieren gefietst. Sprak mensen op de camping die onder de indruk waren van de optocht van velomobielen.

    BeantwoordenVerwijderen