zondag 17 juni 2018

Een dagje Cycle Vision

Korte samenvatting van de afgelopen weken


Jullie hebben al even niets van mij gehoord. En dat komt voornamelijk omdat ik ook niet zo veel gefietst heb als ik zou willen. Na het grensland treffen heb ik 1 keer wat te lang hardgelopen. Mijn lichaam en wat ik denk te kunnen zitten duidelijk nog niet op 1 lijn. Ik merk dat ik blessure gevoeliger ben en ook dat ik echt moe kan zijn van een paar uurtjes fietsen. Opbouwen gaat gewoonweg nog niet. En daar begin ik mij nu ook bij neer te leggen. Wel probeer ik elk weekend iets leuks te organiseren of een tochtje te maken voor mezelf. Het wandelen wat ik veel deed is ook op een lager pitje komen te staan. Als ik mijn lichaam dan wat meer rust geef dan heb ik wel wat nodig om te doen. En zo heb ik veel contacten met mensen onderhouden, via telefoon of app en ook weer wat meer op de computer zitten spelen. Verder ben ik ook nog druk geweest met het inrichten van een kamer voor Vrienden op de Fiets. Vorig weekend waren Auntie Helen en Klaus mijn eerste "proefgasten". Gelukkig gingen ze weer helemaal tevreden weer op pad. Ik ga er binnenkort werk van maken dat ik dus ook als gastadres op de site van vrienden op de fiets kom. 

Vrienden op de Fiets slaapkamer


Wat ik ook merk de afgelopen weken is dat ik overal iets meer tijd voor nodig heb dan normaal. Dus daarmee moet ik ook een stapje terug doen. Gelukkig blijft het organiseren van dingen me nog best goed afgaan. Dus al had ik dit weekend graag op de fiets naar Cycle Vision gegaan, heb ik toch kunnen organiseren dat ik er in ieder geval een hele dag bij was. Ik kon namelijk met Reinier meerijden heen en terug. 

Op naar Cycle Vision


Het zou wel een lange dag worden, want Reinier zou mij om half 7 al ophalen. Dat werd uiteindelijk een paar minuten later. Ik paste er nog net bij, Intellifiets nam de meeste plek in, maar ja dat is te begrijpen ;-). Een voertuig in een voertuig :-P. Rond 8 uur reden we het sportpark op in Amsterdam waar het allemaal zou plaatsvinden. 

Aankomst


Er stonden al een hoop tentjes dus er was al wat bedrijvigheid. Nadat we Intellifiets uit de auto hadden getilt ging Reinier naar binnen om zich aan te melden en ik ging buiten even kijken wie er allemaal al waren. 


Na een rondje gedaan te hebben kwam ik Raymond tegen die mij ontbijt aanbood en zijn fruitsalade met mij deelde. Hierna naar de baan om te zien hoe de afval race verliep. Duidelijk was dat Reinier net aan het staartje van de snellere rijders hing. 

De afvalrace

Reinier hangt nog net aan het staartje
Hierna werden er ploegen gemaakt van gelijke sterkte om het ochtendwedstrijd programma mee te vullen. Helaas heb ik daar dan weer minder van meegekregen omdat ik toch ook wel graag even met iedereen wilde praten. En aangezien het bij mij allemaal niet zo snel gaat als bij de wereld om mij heen lukt het me niet meer om alles dan nog te volgen. De uiteindelijke uitslag was vrij nipt. En zoals Reinier het uitlegde waren hij en Eva de zwakste schakel van beide teams. En Eva had dus net gewonnen. 

Iedereen dacht dat ik er was, aangezien deze fiets wel wat van Kanjer weg heeft  ;-). De eigenaar had hem pas 14 dagen en dit is wel de carbon versie uit 2011. Dus toch net niet Kanjer ;-). 

Tweedehands markt



Ook Roel de voorzitter van de vereniging was even gekomen om een fiets op de tweede hands markt te verkopen en een praatje te maken met iedereen. 

Tweedehands markt

Ligfiets gekocht!


En toen ik liet vallen dat ik wel een ligfietsje op het oog had dat er stond kwam Roel meteen in actie door het te laten keuren. Daarna mocht ik er een proefrit op maken en dat viel me reuze mee de eerste meters. Dus aan Raymond gevraagd of hij mee wilde op een kort ritje om te kijken of ik er een beetje mee weg kon komen. Een aantal lusjes op het parkeerterrein met wat stoppen en weer beginnen werkte daarvoor prima. En het was gewoon heel leuk om te doen merkte ik. Ik had er wel 100 euro voor over om een leuke stadsligfiets te rijden, aangezien ik eigenlijk toch nog een stadfiets nodig had. Hein vond het een goede prijs voor mij. En was heel blij dat ik de fiets kocht. 

De stadsconcurrent van Kanjer
De baksteen kreeg ik erbij, maar is volgens mij bij vervoer in de auto  blijven liggen :-P

Lezing velomobiel onderhoud


Hierna even binnen geweest en dat was het enige moment dat het ook geregend heeft. Er was een lezing over velomobiel onderhoud. Waarbij er uit het publiek wat opmerkingen kwamen van, nu moet je wel opletten Roef. Dan kan je het straks ook zelf.  Aan de ene kant inderdaad handig als je zelf wat dingen kunt. Maar ik weet niet of ik er wel zoveel tijd en aandacht aan wil besteden om het beter te kunnen dan de mensen die nu al aan mijn fiets sleutelen. Tegen de tijd dat ik het beter kan zijn we jaren verder denk ik. En ik wil gewoon geen dingen verprutsen aan mijn eigen fiets. 

Originele WC deur

Vervoer voor mijn ligfiets regelen


Na de lezing gevraagd aan Hans van Vught of hij mijn ligfietsje mee kon nemen in de bus naar Nijmegen. Maar hij had al een DF bij zich. Net als Reinier. Dus daar wil je geen krassen op, wat op zich heel logisch is. 

Ik dacht dus dat ik met de fiets in de trein terug moest, maar er kwam nog een betere gelegenheid want Bastiaan ging toevallig die avond nog naar Nijmegen en leverde uiteindelijk mijn fiets netjes thuis af toen ik weer thuis was. Ik hoorde later van Hans dat toen hij hoorde dat Bastiaan naar Nijmegen ging hij het had doorgegeven dat ik mijn ligfiets daar nog heen moest krijgen. 

Het past!

Hans vind niet de hond in de pot!


Tegen het avondeten had ik nog steeds niets van Hans Battenberg gehoord en ik had gezegd op hem te wachten met eten. Maar aangezien ik niets gehoord had, had ik maar alvast friet besteld bij Rob, die met de Quest even wat ging halen. Niet veel later kwam Hans het terrein oprijden (na 199 km fietsen uit Groningen!), hij had avondeten besteld bij het evenement zelf en was nog net op tijd daarvoor. Dus hij zat al sneller te eten dan ik. Maar mijn friet kwam ook en we hebben daarna gezellig samen gegeten.

Bekenden en onbekenden ontmoet


Ik kom nogal wat mensen tegen op zo'n evenement. Er zijn meer mensen die mij kennen dan ik ken vrees ik. Want ik hoor vaak genoeg hey Roef, van mensen die ik niet meteen kan plaatsen. Nou heb ik de laatste tijd (lees na operatie) ook wat meer moeite met namen. Maar ik denk dat ik toch ook bekender ben vanwege mijn blog en misschien de ligfiets& en Lief en Leed. Gelukkig stellen sommige mensen zich dan ook aan mij voor :-D. Zo kwam ik Marten Drenth tegen met zijn vrouw Fransiska. Erg leuk. 

Voorbereiding voor de uursrace door Xander en zijn zoon Tijn
Nog meer bekenden, voor wie het niet weet, rechts Wilco van de Bak en daarnaast André van a trike called Quest
Raymond gaat op weg naar Eindhoven, okee hij heeft het tot Utrecht gehaald, verstandig Ray!
Een deel van de LOL delegatie

Rondje Parcours lopen tijdens de uursrace


Bij de uursrace 's avonds samen met Hans, Marten en  Fransiska een rondje parcours gelopen en Reinier aangemoedigd. Hij had het wel nodig, maar ik vond dat, ondanks dat hij zelf vond niet erg goed te gaan, hij het nog aardig goed deed. Vorig jaar ging het inderdaad beter. Maar je kunt niet altijd pieken en als je dat 's ochtends al hebt gedaan en de dag ervoor ook al 100 km hebt gereden is dit een puike prestatie! 

De eerste start op een heel speciale fiets
Ymte vroeg om een senioren category, er werd besloten door de wedstrijdleiding dat dat de leeftijd van Ymte is +1 jaar
Nog wat startende velomobielen







Wachten tot je mag starten
Als laatste starten zodat je eten wat kan zakken. 
Mijn held die mij voor mij friet mee bracht :-D, dank je Rob
Nog zo'n held waar ik trots op ben! 100- je leeftijd, geslaagd ;-)

Even een fietsje bewonderen onderweg langs het parcours
Volgende keer ben ik er weer bij met overnachting jongemannen ;-). Bedankt voor alles.

Weer terug naar Nijmegen


Helaas bleef Hans wat te veel hangen bij het rondje lopen en heb ik die niet meer gezien. Na de race nog wat gedronken in de kantine met Reinier en de prijsuitreiking gezien. En toen weer richting Nijmegen. Ik was om kwart over 10 weer thuis. Bedankt voor de heel fijne dag Reinier! En iedereen bedankt voor alle fijne gesprekken. Ik hoop dat ik snel weer zelf wat meer kan fietsen. Zodat ik jullie weer wat meer tegenkom. 

En de volautomatisch sluitende deur gaat weer dicht nadat de DF weer ingeladen is.

Het wordt vast nog gezellig, de camping staat nog aardig vol als we vertrekken

ps. de baksteen is gevonden, lag nog op CV. Lekker laten liggen ;-)



2 opmerkingen: