zaterdag 7 augustus 2021

Eerste NIJL rit 2021

 De voorbereiding

Vandaag voor het eerst weer een normale NIJL rit georganiseerd. Ik heb er wel een beetje tijd in gestoken om mensen te mobiliseren en uiteindelijk komen er zo'n 11 ligfietsers mee rijden. Aangezien ik deze week ook mijn 1200 gereden heb, heb ik aan Reinier gevraagd of hij weer een route kon maken. En die hebben we gistermiddag voorgereden. Helaas was het toen niet zo mooi weer en had ik een lekke band onderweg en kregen we aan het eind nog een hagelbui op de kop. 

Van start tot Pannekoek

Maar gelukkig is het vandaag wel droog! Dus met goede moed naar de startplek en al snel zitten we met z'n 8en op het terras bij St Walrick. Erwin komt uiteraard als laatste aan, want Johannes en Koen hebben aangegeven dat ze onderweg zullen aanhaken. Rond half 11 vertrekken we voor de eerste etappe. 

Mooi fietsweer

We rijden richting de nieuwe fietsbrug over de Maas. Waar ze een Quest onvriendelijke oprit hebben gemaakt. Gelukkig ben ik vandaag met de Strada en kan ik de bochten goed nemen. Johannes is inmiddels aangesloten, maar Koen is nog nergens te bekennen en blijkt niet helemaal op de juiste plek te staan, maar al gauw sluit ook hij aan. 

Uiteraard rijdt Kanjer weer voorop

In de buurt van Beers houden we nog een plaspauze en over wat weggetjes waar ik voor gisteren nooit ben geweest komen we uiteindelijk bij Pannekoekenrestaurant de Tol in Velp uit. Hier hebben we een heerlijke pauze, de meesten nemen een pannekoek of een luxe toetje.  

Van de ene kant


Van de andere kant


En met Pannekoeken en ik moest er zelf ook nog op natuurlijk

Als we droog onder de overkapping zitten krijgen we nog een paar druppels regen, maar het stelt niet veel voor gelukkig. 

Met de zon op de bol terug

Tegen de tijd dat we weer startklaar staan, schijnt de zon alweer uitbundig. Zodat we het laatste stukje met wind in de rug weer terug naar het startpunt rijden. In de buurt van Wijchen krijgt Reinier nog een lekke band. Maar het is voor ons geen straf om lekker in het zonnetje te wachten tot hij klaar is om weer te rijden. 

Heerlijk zonnetje
Even wachten op Reinier


Bij het eindpunt blijven 6 van ons nog even op het terras hangen. De rest gaat weer op huis aan of nog een snel rondje doen.  Het was weer een heerlijke dag! Leuk om iedereen weer even te zien en te spreken!

Johannes en Koen gaan weer terug naar het Zuiden

En ook Johan gaat weer op pad

5 opmerkingen: