zondag 1 januari 2017

Napret van de Oliebollentocht 2016

Nog even langs bij Velomobiel.nl


Uiteraard moeten we als we heen gereden zijn ook weer terugrijden. Maar voor ik de terugtocht aanvang rijden André en ik eerst nog even langs bij Velomobiel.nl. Voor mij om mijn kapotte accu te laten repareren en 2 nieuwe binnenbandjes te halen (toch wel fijn om iets extra's achter de hand te hebben). En André wil graag een Almotion achterband gemonteerd hebben.

Quest met nieuwe achterband

Kanjer voelt zich al gelijk thuis naast de Quattro Velo's

De terugreis met de NIJL


Rond half 10 rijden we weg bij Velomobiel.nl en drop ik André in de buurt van intercitybike af. Daarna rijd ik door richting Elburg. Waar ik met Johan en Mieke heb afgesproken. Het is nog behoorlijk mistig, net als gisteren. Maar als de zon begint door te breken krijgen we mooie taferelen te zien. 








In Elspeet houden we een pauze bij een gezellige en vooral warme bakkerij. Aangezien Johan met een gipsen pootje rijdt moet hij af en toe zijn voeten weer warmen. Het gips wordt nogal koud buiten en ook z'n tenen goed warm houden is lastig. Maar op zich is het daardoor wel weer een relaxte rit. Ik vind het super gezellig om weer eens met ook Mieke erbij te fietsen.




Hier ben ik over de 20.000 km heen dit jaar, Super blij!



Onze tweede stop is in Renkum bij een cafetaria. Waar we de fietsen mooi voor het raam kunnen zetten.


Ik merk op dat ik nog geen lekke band heb gehad vandaag. En dat je nou net zou zien dat ik die krijg als ik het laatste stuk na Heteren alleen terug naar huis rijd. En Johan zegt dat hij dat een goed idee vindt. De plaaggeest. Gelukkig krijg ik de lekke band pas als mijn fiets weer netjes in de gang thuis staat. En dus is vervangen redelijk makkelijk.







Thuis aangekomen ben ik bekaf. Toch probeer ik alles zo snel mogelijk te doen. Ik heb 's avonds namelijk nog een kerstdiner van de Transgendergroep Nijmegen. Als ik hierna thuis kom, wil ik wel heel graag bloggen over oliebollentochten enzovoorts, maar er komt geen zinnig woord meer uit. Dus besluit ik het kort maar krachtig te houden en de rest van mijn blogmomenten uit te stellen tot de volgende dag.

12 opmerkingen:

  1. Mooie zonnige fotos weer ! Helaas voor Tobias en mij de gehele terugrit mistig.
    Wie weet wordt 2017 zonniger dan ooit ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan heb je toch weer een stap voorwaarts gedaan André, als mooi weer fietser! Ik ben trots op je!

      Verwijderen
  2. Hoi Roef, een heel goed 2017. Succes met alle spannende zaken rondom het transgender proces!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wens je het allerbeste voor 2017 toe Roef!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat je kan proberen is flink wat talkpoeder in de buitenband doen. Ik heb nog maar een lek gehad in 1600 km, maar misschien heb ik gewoon geluk gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gaan we binnenkort proberen. Nu eerst even goed voor mezelf en voor Ed zorgen. Die heeft een griepje te pakken en ik moet zorgen dat ik dat niet ook krijg.

      Verwijderen
  5. Ik heb zelf ook een griepje te pakken. Ik had het erg koud de hele dag en dat kwam ook niet meer goed naar afloop.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit lijkt me nu eens leuk om te doen! Normaal gaan wij met een gewone fiets op tour, en dan pakken we een hotel. Kun je dit soort fietsen huren? Hoe werkt dit?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze fietsen zijn niet te huur. Althans ik ken geen enkel bedrijf dat ze verhuurt. Er zijn in Dronten een aantal bedrijven die deze fietsen fabriceren. Je kan daar ook een proefrit maken om te kijken of het wat voor jou is. Nieuwwaarde zijn ze vanaf 6000 euro te koop. Een goede tweedehands betaal je zo'n 4500 euro voor. Als je er netjes mee om gaat dan blijft dat ook ongeveer de prijs. Dus tweedehands loop je weinig risico er veel op te verliezen. Kijk ook eens op velomobiel.nl of intercitybike.nl

      Hopelijk voldoende info. Je mag me ook altijd mailen. Of opzoeken op ligfiets.net

      Groeten,

      Roef Veerman

      Verwijderen