Training
Ik dacht in eerste instantie dat ik zondag niet meer zoveel kilometers moest fietsen, maar volgens mijn
Stravistix zou ik dan te lang rust nemen, waardoor mijn conditie te ver omlaag zou gaan. Dus dat betekende dat ik zondag nog lekker een lange rit kon rijden en het hele rondje met
LOL mee kon doen. Het doel was om van Lobith naar Twente te fietsen. Ik had een paar dagen eerder gevraagd aan Bart of mijn fiets daar kon staan deze week, zodat ik uitgerust zou kunnen starten voor het
600 km brevet in Boekelo. Omdat ik toch wat meer moest
trainen zijn we daarom toch gewoon het hele rondje meegereden met LOL, en op de weg naar Hengelo hebben we nog fanatiek tegeltjes gereden. 's Avonds nog eens gekeken naar mijn conditie en tot de conclusie gekomen dat ik maandag ook nog wel een
snelheidstraining kon hebben. Dit zou dan ook mijn laatste training met Kanjer zijn. Dus vanaf Hengelo naar Lattrop de kortste en snelste route. En terug een tegelrondje uitgestippeld op Strava. Bart vond dit ook super leuk. Net een soort minesweeper met de fiets, hahaha. Die vergelijking had mijn nicht ook al eens gemaakt. Als het goed is mag ik nu de hele week goed uitrusten en sta ik topfit aan de start van mijn 600 km brevet zaterdag.
|
Tegeltjes tot aan Borne! |
Twentse Gastvrijheid
Ik had vrijdag aan Bart gevraagd of ik mijn velomobiel daar een paar dagen kon stallen en of het toevallig ook mogelijk was om te blijven slapen zondag op maandag. Hij antwoordde al vrij snel dat dat wel kon. En toen we aankwamen om 17 uur had Drika binnen no time een speciaal voor mij gemaakte veganistische salade gemaakt. Was echt heerlijk. Na zo'n lange tocht slaap ik ook altijd super goed. En de volgende ochtend kreeg ik een sleutel mee voor als er niemand thuis was als ik terug kwam.
Onderhoud bij Peter
Rond 10 uur kwam ik bij Peter aan en nadat we hadden geconcludeert dat het geluid wat ik onderweg had ervaren door mijn bagage kwam gingen we eerste even thee drinken. Hierna konden we aan de slag. Aangezien ik onderweg last had gehad van trillingen in mijn stuur, wat ik dacht dat uit mijn voorwiel kwam, ging Peter eerst even de sporing nakijken. Ik bleek 2 mm toespoor te hebben, dit was te veel. Maar na een aantal keren verstellen wilde het nog steeds niet lukken om het goed te krijgen. Dan toch maar even op de bank met de fiets. En er bleek inderdaad iets niet goed te zijn. Nadat het kogelkopje vervangen was ging het een stuk beter. Ik kon met mijn demperpompje de rissedemper die ik van Johan Vollenbroek had ook niet oppompen. En wilde aan Peter vragen waardoor dit kwam. Hij had nog een oude demper uit een Quest liggen en die kon ik zonder problemen oppompen. Nadat we mijn demper er toch maar uit hadden gehaald bleek het palletje in het ventiel veel te diep te liggen. Hierna
Wim Schermer opgebeld. En hij bevestigde dat dit dus normaal inderdaad een stuk minder diep ligt. Dus dat dit niet goed ging kwam doordat mijn pompje het ventiel niet kon opendrukken. Gelukkig konden we het ventiel van de oude demper die Peter had liggen overzetten. En nu gaat dat dus wel weer. Wim stuurt een nieuw ventiel naar Peter op die hij dan voor de andere demper kan gebruiken weer. Hierna was het tijd om te lunchen. 's Middags zou Peter mijn kleinste ovaal blad vervangen voor een nog kleinere. Ivm het vele klimwerk in Duitsland op de 600 km vond ik dit wel een prettig gevoel dat dit net weer een stapje lichter trapt. Peter heeft ook gelijk de ovalen weer opnieuw afgesteld aangezien ik mijn trapas verzet heb en mijn pedaallengte veranderd is van 170mm naar 155mm. Voor vertrek nog even thee gedronken en een boterham gegeten.
|
Peter is bezig met het goed afstellen van de sporing van Kanjer |
Glooiende vakjes rijden naar Hengelo
Op de terugweg nog een ommetje gemaakt voor wat vakjes te rijden. En ik moet zeggen dat het een mooie route was, maar 1x kon ik er niet door en moest ik op een zandpad omkeren, maar de rest van de wegen was eigenlijk perfect. Echt van genoten, ook mooie klimmen (niet te steil) en lange afdalingen erbij. In Hengelo had ik nog een wegopbreking maar met een beetje omrijden kwam ik er uiteindelijk langs en na in totaal 85 km met gemiddeld 26 km/h kwam ik tevreden aan in Hengelo. Mijn max cluster is ook weer flink uitgebreid.
|
Onverharde weg |
|
Die uiteindelijk bij een slagboom uitkomt, dus omdraaien, perfect plek voor een plaspauze |
|
Tegeltjes tot aan Lage (net over de grens in Duitsland in de buurt van Lattrop) |
Nog meer Twentse Gastvrijheid
Het was inmiddels al tegen 6en toen ik terug was bij Bart en Drika. En ik kon zo aanschuiven. Aangezien het best een inspannende dag was geweest even gekeken of ik eventueel de volgende dag terug naar huis kon gaan en dat kon in mijn planning en bij Bart en Drika kon ik ook gewoon nog een nacht extra blijven slapen. Echt heel fijn! 's Avonds heb ik Bart nog geholpen met de O ringen die ik had meegenomen om zijn ketting tandwiel te krijgen. En nog een paar boeken gekaft voor zijn zoon. Erg leuk dat ik gewoon een beetje werd opgenomen in de familie. De volgende ochtend ben ik na 9 uur met de trein terug naar Arnhem gereisd waar mijn moeder me heeft opgepikt, omdat die bij mij op bezoek zou komen en Arnhem redelijk op de route ligt.
|
Huiskat Jack |
Kanjer logeert in Hengelo
Zoals je al hebt bedacht heb ik Kanjer niet meegenomen in de trein. Maar hij logeert een paar dagen in Hengelo, zodat ik vrijdag niet 100 km hoef te fietsen naar Boekelo. Aangezien ik het wel fijn vond dat ik zelfstandig kon reizen van en naar de plek waar hij staat, is dit in dat opzicht de beste lokatie. Al staat ie wel buiten. Hopelijk neemt ie mij dat niet al te kwalijk. En gelukkig is het de laatste dagen in het oosten vrijwel droog geweest uitgezonderd de nacht van maandag op dinsdag.
|
Daar staat ie dan voor een paar dagen. Ik gok dat regendruppels inmiddels wel zijn opgedroogd. |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten