woensdag 28 maart 2018

Update 5 dagen na operatie

Zaterdag 


Zaterdagmiddag om 17 uur mochten de drains eruit.  En na het eten mocht ik om 18 uur naar huis. Daar hadden ze een lekker bedje met elektrische bediening voor mij klaar staan.  Voordat ik eindelijk sliep was het wel 12 uur . En omdat de klok werd verzet heb ik maar 6 uur geslapen.  Ik vond in het ritme blijven toch ook belangrijk .

Zondag 


Zondagochtend een kort rondje met mijn moeder gelopen en daarna nog even op mijn bed gelegen.  Na het middageten kwam Kjeld op ziekenbezoek .Dat was gezellig.  Ook met hem nog een rondje gewandeld.  Toen ik terug was was ik helemaal op . Die nacht ook gewoon 10 uur geslapen !

Maandag 


Maandag was m'n tante jarig en zou mijn moeder haar helpen met boodschappen doen . Dus toen ben ik maar mee gegaan en heb ik gelijk wat ondergoed gehaald.  Ik val inmiddels gestaag af en vooral op mijn heupen . Met fietsbroeken ben ik de afgelopen 2 maanden 3 maten gekelderd . Van xxl naar m.  Nadat we bij mijn tante geluncht hadden en weer thuis waren heb ik nog een uur in bed gelegen . Daarna kwam een vriendin uit Nijmegen mij bezoeken . Dat was erg gezellig , en we hebben ook een grote ronde van 3 km gewandeld samen . Toen ik thuis kwam kon ik meteen aanschuiven voor het eten . Dat was echt top.  's avonds hebben we met z'n drieën een film gekeken .

Dinsdag 


Dinsdag wilde ik graag nog even naar huis om wat spullen op te halen.  En wat dingen te regelen .Eerst langs de apotheek geweest om nieuw verband te regelen en mijn medicatie op te halen . Daarna administratie bij mij thuis gedaan . Om kwart over 11 had ik een afspraak bij de fysio .Die vond dat ik de eerste 2 a 3 weken tot de wond genezen is heel rustig aan moet doen . Dus ik ga mijn best doen om met nog iets rustiger te houden . Verder denk ik dat het verstandig is om na 8 weken pas te beginnen met fietsen in Kanjer . Hoop dat ik dat een beetje volhoud .

Hierna hadden we nog een rustmomentje en daarna gingen we lunchen bij Ed . Hij verzorgde ook gelijk mijn medicatie , dus de hormonen heb ik weer binnen . Het was fijn om hem weer even te zien na de operatie .

' s middags zijn we nog even bij mijn boodschappen oudere langs geweest om even te laten zien dat het goed met mij gaat . Daarna weer richting Lobith .Uiteindelijk waren we rond 4 uur weer terug . Toen moest ik wel weer even een pauze hebben . De energie is redelijk goed , maar vandaag wil ik toch iets minder doen dan de afgelopen dagen .

Controle 


Komende vrijdagmiddag heb ik een afspraak bij het ziekenhuis voor een controle + het verwijderen van een sponsje op mijn tepel. Ik ben benieuwd of mijn wondherstel snel is dan. Tot nu toe voelt het goed en ik vind het er ook nog steeds bij de checkup elke dag goed uitzien . Verder moet ik wel mijn hesje 24/h per dag aan.

Ziekenbezoek op afspraak welkom !


Uiteraard is iedereen van harte welkom om mij de komende 6 weken eens te bezoeken . Ik ben nu nog in Lobith voorlopig, maar zal straks ook weer terug in Nijmegen zijn . Laat wat van je horen als je zin en tijd hebt om langs te komen .




8 opmerkingen:

  1. Hoi Roef,

    Veel sterkte voor Kanjer! Het zal niet makkelijk zijn zo lang stil te moeten staan. Je moet hem af en toe maar bemoedigend toespreken.

    Groet

    Erwin en Tante Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte en beterschap, dan fietst het straks extra prettig met een geheel herstel. We gaan je zeker weer zien.. De ligfiets wereld is niet zo groot , vergeten doen we je zeker niet en hopen dat je er gezond weer bij bent straks. Groet Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed om te lezen Roef dat ook deze heftige periode zo goed verloopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hou je aan de opgelegde rustperiode, dan gaat het herstel sneller en voor je het weet lig je weer in je Strada! Beterschap en fijn te lezen dat het goed met je gaat!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een goed en rustig herstel gewenst!

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Doe zeker nog even rustig aan. Ik zal kijken of ik weer langs kan komen. En we houden even contact over zondag. Succes met het herstel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed herstel gewenst vanaf het paastreffen. Ga ervan uit dat je het volgende treffen er weer bij bent

    BeantwoordenVerwijderen