maandag 23 juli 2018

Een weekendje Eindhoven in plaats van LEL

Plannen zijn er om gewijzigd te worden


De plannen waren eerst om naar de LEL te gaan fietsen, maar ik kon nergens overnachting in de buurt vinden. En ik zou eventueel met iemand mee kunnen rijden om te gaan kijken samen. Dat leek me wel wat dus plannen bijgesteld om alleen op de zondag te gaan. Toen bleek dat de LEL afgelast werd had ik ineens een heel vrij weekend! Gelukkig werd ik door Raymond uitgenodigd om naar Eindhoven te komen fietsen op zaterdag. Dus na wat voorbereidingen 's middags om half 4 in Kanjer gestapt om naar Eindhoven te fietsen.

Kanjer met een gloednieuw vizier bij vertrek naar Eindhoven

Nijmegen - Eindhoven


De rit verliep zeer voorspoedig, ik had ook expres de strooiroute gepakt omdat deze vaak het liefst de lange rechte wegen pakt, en dat is met de velomobiel voordelig. Ik merk tegenwoordig dat ik daar ook veel meer voordeel aan heb met reizen. Al is het natuurlijk wel iets saaier, maar als je een doel hebt maakt dat soms ook weer niet uit. In Eindhoven reed ik nog 1x verkeerd omdat mijn gps vastliep, maar na 2,5 uur stond ik bij Raymond voor de deur.

Onderweg naar...
Eindhoven!

Baantjer


Raymond is helemaal gek van films en heeft een projectie beeldscherm in zijn woonkamer. Dus we hebben lekker films gekeken. Eerst een aflevering van Baantjer en daarna een mysterieuze Koreaanse film. Daarna nog maar een Baantjer gekeken omdat we de smaak te pakken kregen. Baantjer begint altijd met de vondst van het slachtoffer. En Raymond vind het vooral leuk om te roepen wie het gedaan heeft. Hahaha, was best wel leuk, omdat het uiteindelijk om een zelfmoord bleek te gaan. 

Raymonds routeskills


Zondag had Raymond mij overtuigd om een stuk met hem mee te rijden richting Reuver, waar hij naartoe zou fietsen. Dus ik was zo gek om ja te zeggen en dik 50 km om te rijden. Terwijl hij bijna de kortste route naar Reuver nam. Ik zou meerijden tot Panningen en Raymond had de route gemaakt.

Raymond kan mooi op de knopjes drukken voor het stoplicht

De vondst van het zandpad


Hij had de route zo gemaakt dat we op een bepaald moment een stukje zouden afsnijden. En daar kwamen we uit op een zandpad.

HET zandpad

De dader wijst altijd naar anderen toch Ray?


Volgens Raymond stond dit niet op de kaart als een zandpad. Dus hij vond niet dat hij de dader was dat we een stukje over het zandpad reden. Maar ik vond dat hij wel medeplichtig was omdat hij de route zelf over dit pad had gelegd ondanks dat de routeplanner het hem niet had aangeraden.

Wie een kuil graaft...


Ach ja, uiteindelijk had ik minder last van het zandpad dan Raymond, die moest een stuk gaan lopen omdat het zand te mul werd, ik kwam daar net overheen door uit te laten rollen. En gelukkig kwamen we daarna weer op een mooi verhard fietspad terecht.

Mooi fietspaadje.
iets minder mooi fietspaadje
Panningen!
Papa kijk is, zonder handjes!


Terrasje in Panningen



Uiteindelijk kwamen we op een terrasje in Panningen terecht. En daar hebben we heerlijk gezeten. Maar ineens sloeg het weer om en begon het, jawel te regenen! Ik had daar echt niet op gerekend dus mijn fiets stond nog open. Snel mijn fiets onder een afdakje gezet. En aangezien ik nog een eindje moest rijden naar Nijmegen maar afscheid genomen van Raymond. Super bedankt voor het leuke weekend Ray, zonder jou had ik dit weekend echt veel minder kilometers gemaakt!


Met Raymond op terrasje
Bewijs van de regen, goed kijken ;-)

Terug naar Nijmegen


De terugweg had ik behoorlijk wat tegen/zijwind. En dat was behoorlijk zwaar. Ook werd het behoorlijk warm in de fiets. Dus ik was super blij toen ik thuis was. Wel weer lekker door kunnen fietsen. Volgende week zijn we op vakantie, maar ga kijken of ik onderweg kan bloggen. En anders daarna een uitgebreid verslag daarvan.

Oranje veldje
Regenboog in sproeier
En veels te warm

2 opmerkingen:

  1. Nooit geweten dat je strooiroutes daarvoor kon gebruiken :-))

    Toch, ik prefereer routes zonder autoweg ernaast. Diep inhaleren van PAK's en fijnstof omdat ik mij lichamelijk inspan vermijd ik liever.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, dat laatste heb je gelijk in, alleen op zondag valt dat reuze mee. Dan rijden er niet echt veel auto's, en dit is allemaal redelijk rustige wegen omdat het niet dichtbij snelwegen ligt in deze regio waar ik fietste. Doordeweeks is dat waarschijnlijk wel een ander verhaal inderdaad.

      Verwijderen