maandag 16 juli 2018

Een weekendje eropuit met oa LOL, Mooi Twente en Grensrijders

Samenvatting van de afgelopen weken


Na mijn eerste keer boven de 100 km tocht met LOL ben ik fanatiek van start gegaan. De dag erna moest ik naar Molenhoek en ben ik via daar terug naar Nijmegen gereden. Een ritje van zo'n 50 km, dat ging eigenlijk best goed. Twee dagen later op woensdag ben ik begonnen met routes voorrijden, wat ik doe als vrijwilligerswerk voor een evenement, ik mag tevens gratis deelnemen als tegenprestatie, en het is een goede manier om mijn trainingen weer op te pakken. Dit waren meerdere routes en kwam uiteindelijk neer op een rit van 110 km. Toen vond ik het ook wel genoeg. Aangezien het best warm was. Ook gewoon fijn om vroeg te starten en weer  thuis te komen op zo'n dag. Vrijdag nog wat korte ritjes gedaan, onder anderen ook 's avonds nog naar de stad geweest. En zaterdagochtend kon ik het niet laten om even te gaan hardlopen. Gelukkig had ik die dag Raymond bij me met fietsen, zodat ik een heel relaxte rit had, maar het was zo warm dat ik best heel erg moe was toen ik thuis kwam. Ik denk dat ik voorlopig het maar bij fietsen moet houden. Hardlopen wil gewoon nog niet echt. Die week toch nog zo'n 250 km gefietst. Maandag nog een rustdag en dinsdagavond een rondje routes voorrijden van 42 km. Dat ging niet echt lekker, veel door de stad gereden en dat is toch wel vermoeider dan buiten merk ik momenteel. Daaraan zie je dat mijn conditie/kracht een hoop achteruit gegaan is toch wel. Mijn duurvermogen begint weer enigszins te verbeteren, maar ik moet sowieso alles met beleid blijven doen nog. Goed luisteren naar mijn lichaam. Woensdag ben ik 's middags een route richting Pannerden gaan voorrijden. Uiteindelijk 3 routes in 106 km voorgereden en de snelheid ging omhoog. Maar merkte wel dat ik daarna veel rust nodig had. Daarom donderdag ook wat uitgerust en alleen bij de fysio nog wat gesport.

Kleine Familie Reunie


Afgelopen vrijdag zou mijn lievelingsnicht langskomen bij mijn ouders. En dat wilde ik niet missen.
Dus 's ochtends op tijd vertrokken naar Lobith. En om kwart over 11 kwam ik daar aan. Mijn nicht zou om half 12 komen dus ik kon nog even snel douchen en toen was ze er al. Erg leuk om haar weer eens te spreken. Was al zo lang geleden! Moeten we echt vaker doen! Helaas is zo'n middag zo weer voorbij en na het avondeten hebben we Rian naar het station in Zevenaar gebracht.

Onderweg naar Lobith
En? Lijken we op elkaar?

Blessure gevoelig


Aangezien ik zaterdag graag bij Mooi Twente wilde meefietsen, kwam het dan ook goed uit om bij mijn ouders in Lobith te blijven slapen en de volgende ochtend naar Twente te vertrekken. Mijn dagafstand is nog steeds niet zo ver als ik zou wensen. En ik had op vrijdagavond behoorlijk last van mijn lies/heup gebied. Dus ik vroeg me af of ik sowieso wel helemaal naar Twente moest gaan fietsen. Ik besloot het 's ochtends aan te kijken en dan na even fietsen te beslissen wat wijsheid was.

Een goede beslissing


Het fietsen ging wonderwel prima, ik durfde in het begin nog niet veel druk op de pedalen te zetten, dus de snelheid was erg laag (zo'n 17 km/h) maar dat mocht de pret niet drukken. En dan zou ik maar wat later zijn hoor. Maar naarmate ik langer fietste ging ook de snelheid wat meer omhoog en ik had nog steeds nergens last van. Dus besloot dat ik er wel heen kon fietsen. Uiteindelijk kwam ik rond 10 uur in Markelo aan. En daar op het terras zat al een hele delegatie. Even later meldde ook de LOL groep zich die vanaf Casper met z'n allen hierheen gefietst waren.

In garmin kilometers nog geen 45000 maar op de teller 46000 al. Het verschil wordt nu wel erg groot
Op de heenweg kom ik ook al heel dicht langs Almen

Met Mooi Twente een rondje Almen vanaf Markelo


Aangezien mijn snelheid vandaag niet echt hoog lag besloot ik maar meteen vooraan te beginnen. En Bert liet mij mooi voorop rijden. Zodat ik uiteindelijk bijna de hele rit voorop gereden heb. Ik had vandaag ook wel een heel steady tempo. Sneller ging ook niet, en heel veel moeite om dit tempo vol te houden had ik ook niet. Alleen bij hoogteverschil, zoals een viaduct of een brug kwamen er wat inhalers langs of als ik stopte om de achterblijvers bij te laten komen die achter een oversteek of spoorwegovergang waren blijven hangen.

Op het startpunt terras met Mooi Twente en Grensrijders
Toch altijd weer mooi als men zo'n velomobielparking heeft ;-)
klaar voor de start


Het uitzicht naar achteren is toch...
mooier dan dat naar voren in mijn geval nu ;-)
Plaspauze en dit keer niet door Wim aangegeven, al staat hij wel als eerste op de foto ;-)


Na de stop in Alphen moesten een paar wielrenners zo nodig op de film dat ze ons inhaalden, Marc kan denk ik wel vertellen of dat gelukt is ;-)

Weer terug in Markelo
Het was een heerlijk zonnige dag. Ook heel leuk om veel mensen weer te spreken. Allemaal bedankt voor deze toffe ervaring weer. Ook verslagen te lezen onder anderen door Casper en Paul. En uiteraard op de blog van Mooi Twente zelf!

Vrienden op de Fiets en Grensrijders


Ik had vernomen dat de Grensrijders vrijdag al naar Markelo waren gereden en dan zondag weer terug zouden gaan, dus had ik geregeld dat ik in de buurt een vrienden op de fiets adres had waar ik kon slapen zodat ik zondag een stuk met hen op zou kunnen fietsen.

De Tuinte Diner Service


Tonnie had ons (degenen die bleven overnachten in Markelo) uitgenodigd om 's avonds bij hem te komen gourmetten. Dit was geheel geregeld, zelfs met Taxidienst vanaf de logeerplek heen en terug naar zijn huis! Het was erg gezellig, helaas moest er de volgende ochtend weer gefietst worden en mijn vrienden op de fiets adres had ook het liefst dat ik voor 10 uur thuis was. Dus hebben we het niet laat gemaakt. Super bedankt voor deze service Tonnie en wederhelft!

De leuke kippetjes bij Tonnie
Lekker eten met zn allen

Terugreis naar Nijmegen met Grensrijders


Helaas was Chris niet goed in orde en kon hij niet met ons meefietsen, maar hij werd door de Tonnie Tuinte Service naar huis gebracht met Velomobiel en al. De rest fietste wel gewoon mee. Ik had van Chris de route gemaild gekregen en reed voorop. Dat ging prima. Ik kon mooi mijn eigen tempo rijden en de rest vond het ook een prima tempo.

Vertrek met de Grensrijders
Ons treintje onderweg

Terrasje vol met TC de Liemers


In Megchelen zouden we splitsen bij een punt waar ook een terrasje was. Hier was gepland om dan even pauze te houden. Tot mijn verbazing zat het terras vol met leden van mijn toerfietsclub, waar ik nog steeds lid van ben. Erg leuk om een aantal mensen die ik nog steeds af en toe zie en op Strava volg weer te zien. Nadat ik op terras heb gezeten met de Grensrijders en ze heb uitgezwaaid blijf ik nog even kletsen met wat fietsers. Als ik mijn fiets weer heb gepakt en van plan ben om een stukje mee te rijden is het terras plotseling helemaal leeg. Nou ja, dan maar gewoon naar Nijmegen.

Goede reis verder!
Rolf
Marcel
En Wolfgang



Warm


Het laatste stuk naar Nijmegen gaat eigenlijk heel goed, maar ik merk wel dat de warmte overheerst. In Malden probeer ik nog even bij Reinier, maar die is niet thuis. Dus maar snel door naar huis voor verkoeling. Als ik thuis kom om 14.00 uur ben ik superblij dat ik het gehaald heb. Moe maar voldaan!

Onderweg kwam ik nog wat aparte fietsen tegen, lijkt me wel tof om te doen met iets koeler weer ;-)

Lekke banden


Ik had 's ochtends bij vertrek vanuit Markelo een lekke band, maar na een kilometer of 20 dacht ik toch weer een leegloper te hebben, aangezien dit een drukke weg was, maar gewacht tot we afsloegen. En daarna even gekeken, en inderdaad zat er nog maar dik 1 bar in, terwijl ik hem had opgepompt tot 3,75. Dus deze band er ook weer af en weer een nieuwe (mijn laatste nieuwe buitenband, hierna zou ik moeten gaan zoeken). Gelukkig heeft ie het goed gehouden tot Nijmegen. Vandaag maar even naar kijken naar die andere banden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten