dinsdag 4 augustus 2020

3000 km in 1 maand, LOL en ligfietsroute Nederland voorrijden

Meer dan 3000 km gefietst in Juli


Zoals jullie al gemerkt hebben heb ik afgelopen maand meer geblogt dan de norm afgelopen tijd. En dat komt ook omdat ik weer meer fiets. Afgelopen maand begon ik natuurlijk met de Mega LOL en de week daarna bijna 1700 km in 9 dagen  tijdens mijn fietsvakantie met Mark en Marco. Ik voelde me daarna zo sterk dat ik doordeweeks een hersteltraining van 170 km deed en het weekend een rit van bijna 400 km om een rondje met Mooi Twente van 200 km te rijden. Toen zat ik ineens op schema om de 3000 km te halen deze maand. En met die instelling ging ik de laatste week in. Uiteindelijk kwam ik uit op 3064 km in juli. Dat is dus bijna 100 km per dag. En als je dan bedenkt dat ik in deze maand de eerste 2 dagen niet gefietst heb, en in totaal 8 dagen geen kilometer heb gereden. Is dat eigenlijk nog op een heel relaxte manier verlopen. De keren dat het wat veel was heb ik daarna gelijk rust genomen en ik voel me nu fitter dan ooit.

Bijna 2x de afstand!

Dagen zonder groen heb ik dus niet gefietst




Rondje kop van Deelen met LOL


Gisterochtend om kwart voor 7 vertrokken richting Zutphen. Waar ik net na 9 uur aankwam. De groep was redelijk groot en vooral open liggers en veel van de vaste groep ook. Ik en Johan (DF) waren de enigen met een velomobiel. En we kregen te horen kliko's achteraan.


Op de heenweg 
Het terras werd nog veel voller, dit zijn de eersten



Vertrek vanuit Zutphen

Nieuwe aanmelding


Er was ook 1 echt nieuw gezicht bij. Martin. Hij was een paar jaar  geleden richting Zutphen verhuisd en had na een ligfiets verleden van 20 jaar 10 jaar geleden weer gekozen voor de rechtop fiets. En hij had net weer een 2e hands ligfiets aangeschaft waar hij nog maar 200 km op gereden had. Dapper ging hij met de groep mee. Echt leuk dat er toch weer nieuwe mensen bij komen zo.

Goudse liggers vertegenwoordigd


Maar niet iedereen kwam uit de "buurt". De Goudse liggers Ruud en Petra waren op vakantie in de Achterhoek en fietsen vandaag ook mee. Die had ik doordat de treffens niet doorgaan ook al een hele tijd niet gezien. Echt leuk om hen ook weer terug te zien. 

Weinig foto's maar wel een filmpje


Ik heb vandaag niet veel foto's gemaakt van de tocht maar wel op de heenweg naar Terlet een filmpje gemaakt in 2 delen. 




Een paar spetters


Als we na een pauze bij Terlet weer willen opstappen begint het net te spetteren. Er wordt besloten even de bui af te wachten. Gelukkig gaat het niet heel hard regenen en na nog een paar keer twijfelen stappen we toch op. Gelukkig dat we gewacht hebben, want onderweg komen flink nat wegdek tegen. Daar hadden we anders misschien midden in gezeten.

Parkeren bij Terlet

Lekkere appeltaart, getrakteerd door Lorenz omdat hij jarig was geweest
laatste stukje terug naar Zutphen


Ligfietsroute Nederland, Etappe Zutphen - Nijmegen voorrijden


Na een rustige LOL tocht wacht mij nog een tochtje terug naar huis. Ik ga samen met Raymond (ook uit Nijmegen) de route die we samen hebben uitgezet voorrijden. Hij is met de trein naar Zutphen gekomen en vanaf het startpunt van LOL rijden we over de dijken richting Doesburg, het is mooi weer maar wel veel (tegen) wind.

De enige foto die ik heb gemaakt op de  terugweg vanaf de dijk richting Doesburg


In Doesburg bestellen we op het terras bij de Waag de welberoemde appeltaart. Raymond nodigt mij uit om bij hem thuis te eten. Het tweede deel van onze rit gaat langs de IJssel door Doesburg en daarna buigen we af richting de Liemers om vervolgens in Duiven via het Snelfietspad naar de brug bij Westervoor te rijden. De route is afwisselend en goed om te rijden dus we zijn beide tevreden over het resultaat. In Nijmegen Noord verlaten we het snelfietspad. Mijn fiets gaat niet door de poort van de achtertuin maar kan wel mooi in het zicht in de voortuin staan. We worden verwelkomd door dochtertje Evelie en vriendin Ellen. Na het eten praten we nog wat na. En uiteindelijk rij ik tegen het donker weer terug naar huis. 

2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dat vond ik ook. Nooit gedacht dat ik dat ooit zou rijden in een maand. Maar wie weet, misschien komt het nog wel eens voor. Ik voel me er super fit bij in ieder geval.

      Verwijderen