donderdag 13 augustus 2020

Ardennentrip met Raymond dag 2

 Woensdag 12 augustus 2020 

Vanochtend ben ik rond half 7 wakker en zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik eerst geblogd. Aangezien ik dat lekker vanuit m'n tent kan doen.  Daarna begin ik rustig met m'n spullen inpakken en uiteindelijk sta ik rond 10 uur klaar om te vertrekken. Nadat Raymond nog even een foto shoot heeft gedaan met een van onze wielren vrienden van de avond tevoren  kunnen we rond kwart over 10 vertrekken.  De route is weer zeer mooi, een fietspad langs een rivier. We komen ook regelmatig een camping tegen die gewoon langs dat fietspad liggen. Of zelfs eromheen.  Als we op een gegeven moment op een stuk onverhard pad komen wordt het spannend.  Met af en toe wandelen rij ik Kanjer langs de kuilen die verraderlijk langs het water liggen.  Uiteindelijk komen we gelukkig weer op een verharde ondergrond.  Niet ver hierna komen we weer bij een onverharde weg.  Maar hier hebben ze een alternatief aangelegd wat goed te doen is.  De brug kom ik in ieder geval lopend prima over.  Daarna komen we al snel weer op de route via een mooi verhard pad.  Als we verderop een stuk over de grote weg moeten klimmen vind ik dat helemaal niet meer zo erg. Al is het wel steiler dan verwacht. Mijn GPS geeft aan max 8%. Boven wacht ik op Raymond en samen dalen we af.  Daarna gaat het nog weer een stukje omhoog met een super leuke lange redelijk rechte afdaling als beloning. Hierna nemen we pauze aan het riviertje langs het fietspad.  Als we weer verder willen moeten we over een brug die een 45% helling heeft met een trap.  Verder fietsen wordt het onverhard.  Dus voor mij zit er niets anders op dan terug gaan en kijken waar ik wel kan oversteken.  Gelukkig lukt het om via de spoorbrug aan de overkant te komen met de hulp van een paar sterke mannen.  Als ik daar ben mag ik natuurlijk weer een heuvel op.  Jawel 10% om 14 uur 's middags.  Het is 39 graden in de fiets. Als ik denk dat ik boven ben rust ik even uit.  Het zweet gutst letterlijk van me af.  Als ik weer verder ga blijk ik nog een klim voor de boeg te hebben.  Maar deze is wel minder steil.  De afdaling is bochtig dus echt hard durf ik niet.  Raymond heeft laten weten dat hij op een terrasje op mij wacht.  Ik rij er eerst voorbij.  Als ik terug rij naar de goede afslag gaat het iets omlaag merk ik.  Dat wordt dus weer klimmen als we deze weg nemen.  Op het terras neem ik een ice tea en een appeltaart.  Daar hebben ze hier heel andere ideeën bij dan in Nederland.  Maar het smaakt goed.  Het is al 15 uur en we zijn nog niet eens op de helft.  Door alle obstakels.  Maar vanaf nu gaat het gelukkig beter.  We volgen een stuk de grote weg.  Wat voor mij echt heerlijk rijdt. Maar wel minder gezellig is. En je ziet ook minder van de omgeving.  Als we weer op een fietspad rijden dwars door een camping hoor ik vooral veel Nederlanders die zeggen oa wat hebben we hier dan? Het pad langs de ourthe is super mooi Net voor Durbuy krijgen we nog een klein stukje onverhard.  Maar dit is breed en het hoogteverschil is nihil. Vanaf hier rijden we weer een heel stuk over de grote wegen en onverwacht zijn we rond half 5 al in Hotton.  Raymond is best moe maar wil per se naar La Roche-en-Ardenne.  Ik zeg we kunnen ook morgen een korte etappe doen we lopen toch al een dag voor op schema.  Maar als we op zoek gaan naar een camping vinden we niet echt iets leuks.  Dus we rijden alsnog door naar La Roche-en-Ardenne. Eerst via de hoofdweg en dan via een fietspad met flink klimmen. We besluiten weer terug naar de hoofdweg te gaan en daar te blijven.  Bij de eerste camping waar we aankomen spreken ze Nederlands en kunnen we voor 1 nacht terecht.  Echt top!  Een mooi plekje langs het water.  's avonds lopen we het stadje in met mondkapje.  Dat is hier verplicht in het centrum.  We eten bij de Chinees. Als we terug gaan moeten we op tijd binnen zijn want ik heb gezien dat er onweer aankomt .  Ik haal mijn was binnen en sluit Kanjer af.  Daarna kruip ik in mijn tent.  Raymond gaat nog even bij de buren buurten.  De regen is flink en het onweert ook.  Uiteindelijk val ik wel in slaap. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten